اقتصادی

تعرفه همتایابی خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات تعیین شد

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب آیین نامه و کاهش تعرفه معادل خدمات اساسی شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبر فوری ، شورای عالی فضای مجازی در تشریح خدمات اساسی شبکه ملی اطلاعات ، این خدمات را بخشی جنبه اجتناب ناپذیر در شبکه دانست زیرا دارای جنبه استراتژیک با مخاطبان داخلی زیاد است. مرکز داده (میزبانی و ذخیره سازی) ، خدمات نامگذاری و شماره گیری ، پخش کننده های الکترونیکی ، ایمیل ، ارتباطات پیام رسان ، مراکز پیام و مراکز تبادل اطلاعات و همچنین بیشتر خدمات رایانش ابری خدمات با کیفیت شبکه ملی اطلاعات اعلام شدند.

مرکز ملی داده مادر شبکه ملی داده ها به پیام رسان های محلی ، موتورهای جستجو و تولیدکنندگان ایمیل و محتوا خدمات ارائه می دهد. در سال 1399 ، دو مرکز داده ایجاد شد ، یکی در تهران و دیگری در تبریز و در سپتامبر ، بزرگترین مرکز داده در شبکه ملی اطلاعات به عنوان مرکز داده مادر راه اندازی شد.

با راه اندازی مرکز اطلاعات مادر شبکه ملی اطلاعات ، تصمیم بر این شد که این مرکز از خدمات پیام رسان های محلی ، موتورهای جستجو و ایمیل ها ، سازندگان محتوا و سایر خدمات زیرساختی پشتیبانی کند. برای راحتی بیشتر ، کیفیت بهتر و ارزان تر

در همین راستا ، و با استناد به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد که برای اجرای طرح جامع شبکه ملی اطلاعات و معماری ، قوانینی را اتخاذ و تعرفه های معادل آن را برای خدمات اساسی شبکه ملی اطلاعات کاهش می دهد.

وی گفت که این مصوبه بر اساس پیشنهاد نظارتی تصویب شده است. “طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، دارندگان پروانه باید خدمات همتا را به ارائه دهندگان خدمات پایه شبکه جفت اطلاعات ارائه دهند.” علاوه بر این ، تعرفه این سرویس ها برای ارائه دهندگان خدمات شبکه ملی اطلاعات پایه 50٪ کمتر از سطح دسترسی بین المللی اینترنت شرکت زیرساخت ارتباطات است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی گفت: این مصوبه با هدف تأمین مزیت اقتصادی ، نرخ های رقابتی برای دسترسی به خدمات عملی ، پشتیبانی از ارائه دهندگان خدمات اساسی در شبکه ملی اطلاعات و پشتیبانی از این ارائه دهندگان خدمات تصویب شده است.

انتهای پیام