اقتصادی

گروه هکری باج گیر در دارک وب ناپدید شد

ظاهراً ، گروه باج افزارهای روسی REvil از وب تاریک ناپدید شده است ، جایی که چندین صفحه ، از جمله Happy Blog ، فعالیت های آن را به ثبت رسانده است.

به گزارش خبر فوری ، هنوز مشخص نیست که آیا این سایت ها برای تیم هکر به طور موقت غیرقابل دسترسی یا غیرقابل دسترسی بوده اند یا مقامات قانونی.

آلن لیسکا ، تحلیلگر ارشد تهدید در Record Future ، در بیانیه ای گفت که گفتن آن خیلی زود است اما من هرگز ندیده ام که زیرساخت های آنها به این شکل خاموش شود. هیچ بخشی از زیرساخت های آنها را به صورت آنلاین پیدا نمی کنم. صفحه اخاذی قابل دسترسی نیست و کلیه درگاه های پرداخت آفلاین هستند.

تعطیلی ناگهانی این گروه چند روز پس از اظهارات رئیس جمهور آمریکا ، جو بایدن اتفاق افتاد. ولادیمیر پوتین ، همتای روسی وی گفت که وی تحت فشار است که علیه هکرهایی که اخیراً حملات باج افزار را در خاک روسیه انجام داده اند ، اقدامی انجام دهد.

وی در جمع خبرنگاران در بایدن گفت: “من برای پوتین کاملاً روشن کردم که ایالات متحده انتظار دارد دولت روسیه هنگام نجات در خاک روسیه مداخله کند ، حتی اگر دولت هیچ حفاظتی نداشته باشد.”

نمایندگان FBI ، امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ها و کاخ سفید در این باره توضیحی ندادند. سخنگوی کرملین ، دیمیتری پسکوف نیز گفت که وی از این تصمیم بی اطلاع است.

پسکوف روز دوشنبه گفت که روسیه منتظر اطلاعات دقیق تری از ایالات متحده در مورد حملات سایبری از خاک روسیه است. در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که اطلاعات مربوط به هکرها را در اختیار دولت روسیه قرار داده است.

شرکت های امنیت سایبری و دولت ایالات متحده گروه هکرهای REvil را به حمله مشکوک به شرکت صنعت گوشت JBS متهم کرده اند. این شرکت که پس از حمله فعالیت خود را در ایالات متحده متوقف کرد ، مجبور شد 11 میلیون دلار باج بپردازد.

این گروه اخیراً یک حمله باج افزار انجام داده است که صدها شرکت در سراسر جهان را از کار انداخته است. هکرها به شرکت نرم افزاری کاسیا و مشتریان آن حمله کردند.

به گفته بلومبرگ ، دولت بایدن پس از تشدید حملات باج افزار ، مبارزه با گروه های جنایتکار را در اولویت امنیت ملی قرار داده است. Dark Side ، یک گروه هکر روسی متهم به حمله باج افزار به Royal Pipeline Company ، شبکه تاریک خود را پس از حمله خاموش کرد. کارشناسان امنیت سایبری می گویند مشخص نیست که این گروه استعفا داده یا با نام دیگری فعالیت می کند.

انتهای پیام