اخبار جامعه

گام بلند ایران در ساخت واکسن کرونا

پس از شیوع ویروس کرونا ویروس کشنده که حدود یک سال پیش باعث مرگ Covid 19 شد ، در بسیاری از کشورها از جمله ایران کار تولید واکسن به عنوان یک راه حل مناسب و کار آغاز شد. پزشکان می گویند که پس از این پیشرفت ، آنها باید سعی کنند واکسن بیماری را بزنند که می تواند به بیماری فصلی مانند آنفولانزا تبدیل شود.

به گزارش خبر فورینتیجه کارگروه دارویی Pfizer ، اخبار قطعی در مورد تولید واکسن یا حداقل در میان بسیاری از اخبار مخالف منتشر شده با ایمنی زایی بالا در برابر این بیماری ، مانند روسیه ، انگلیس ، چین ، آمریکا و غیره است. “آنچه حاصل تلاش دو شرکت آلمانی و آمریکایی است بیش از دیگران برجسته بود ؛ این شرکت گفت واکسن آن تا 90٪ موفقیت آمیز بوده و روش جدیدی را برای ساخت واکسن ابداع کرده است.

کار واکسن سازی در ایران نیز از همان روزهای ابتدایی بیماری آغاز شد و به گفته وزیر بهداشت: “انستیتو پاستور و رازی ، دو تولید کننده واکسن های قدیمی و همراه آنها چندین شرکت دانش بنیان و مجموعه های برکت ، کمیسیون ملی واکسن را تشکیل دادند. در این میان ، سه گروه عملکرد خوبی داشتند و هر دو گروه بر مدل های حیوانی غلبه کرده و به مدل انسانی منتقل شدند.

خبرهای خوب درباره توانایی واکسیناسیون تاج ایران در این کشور به همین جا ختم نشد و سخنگوی سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرد که “واکسن های تاج ایران در لیست واکسن های WHO قرار گرفته اند و تاکنون هشت واکسن در ایران گنجانده شده است” واکسن Covid 19 تقریباً همه مراحل تولید آزمایشگاه را پشت سر گذاشته اند “.

عکس اخبار رسیده است.

تلاش محققان ایرانی در یکی از سایت ها برای تولید واکسن کرونا

حجت نیکیمیولکی ، رئیس مرکز اطلاع رسانی فرمان امام ، نوشت: “طبق اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی ، سه سیستم عامل برای تولید واکسن کرونا در ستاد فرمان امام ثبت شده و در لیست جهانی واکسن های کاندیدای WHO برای کرونا اعلام شده است.”

وی افزود: “این واكسن پس از مرحله آزمایش انسانی و پس از گرفتن مجوزهای لازم وارد بازار خواهد شد.”

در همین راستا ، به تازگی عکس های مختلفی در فضای مجازی منتشر شده است که نشانگر تلاش محققان ایرانی برای واکسین تاج در یکی از سایت های تولید است.

عکس یکی از سایت های تولید واکسن تاج

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه “در روزهای اخیر ، شروع مرحله آزمایش واکسن انسانی در کشور گزارش شده است ، گفت:” حداقل دو واکسن انسانی (آزمایشات بالینی) تاج ایران ضروری است. “

در همین راستا ، دکتر کوهپایه زاده – رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در یادداشتی از آغاز مرحله مطالعات انسانی دو واکسن تاج در مجموعه دانشگاه خبر داد. در همین حال ، دکتر احسان شمسیه کوشکی ، عضو کمیته اخلاق توزیع واکسن سازمان بهداشت جهانی ، به خبر فوری گفت که “کمیته اخلاق تاج برای آزمایش واکسن انسانی تاکنون مجاز نیست و احتمالاً برای اخبار مربوط به آزمایش واکسن انسانی مجاز است.” آنها می خواستند که. “

وی تأكید كرد: “كمیته اخلاق آخرین مجلس است و اگر پروتكل در آنجا تصویب شود ، كار می تواند آغاز شود و معاینه بالینی مرحله اول واكسن تاج ایرانی احتمالاً ماه آینده در كشور آغاز می شود”.

همچنین دکتر حیدر محمدی ، مدیرکل داروها و موادی که توسط سازمان غذا و دارو کنترل می شود ، در پاسخ به خبر فوری ، در مورد وضعیت مجوز معاینه بالینی واکسن تاج ایرانی گفت: ما هنوز مجوز رسمی برای معاینه بالینی انسانی واکسن تاج را نداده ایم. هیچ شرکتی وارد مرحله بالینی نشده است و همه واکسن ها در مرحله پیش بالینی قرار دارند. “

وی گفت ، “ما در مرحله ای هستیم كه برخی از شركتها برای شروع آزمایشات بالینی در فازهای اول ، دوم و سوم تقاضا كرده اند” ، وی افزود كه انتظار دارد این مسئله “در روزها یا هفته های آینده آغاز شود”. . »

در همین راستا ، روز گذشته دکتر جلیل کوهپایه زاده – رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، با اشاره به عقد قرارداد با یکی از شرکت های ساخت واکسن برای مرحله مطالعات انسانی این واکسن ، به خبر فوری گفت: البته هیچ اجازه ای برای شروع مطالعات انسانی اخذ نشده است ، اما کد اخلاقی این واکسن دریافت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفت: ما در مورد واکسن دیگری با یک شرکت دیگر مذاکره کردیم و اعلام کردیم که آماده هستیم مرحله مداخله انسانی را در مجموعه دانشگاه به عنوان پایلوت و نمونه انجام دهیم.

در مورد زمان اجرای مرحله مطالعات انسانی واکسن ، وی امیدوار است که نمونه را تا پایان دسامبر دریافت کند و گفت: “پس از آن ، آزمایش انسانی دو یا دو ماه طول خواهد کشید و ما معتقدیم که دانشگاه مسئول این امر است.

کوهنورد کرونا داوطلبانه اساس انتخاب افراد برای آزمایش واکسن را نام برد و گفت: “در صورت اعلام فراخوان ، سعی در جذب داوطلب خواهیم داشت و البته برخی از مشخصات و مشخصات برای داوطلبان آزمایش انسانی تعریف خواهد شد.”

دیروز ، وزیر بهداشت ، با ارائه اطلاعات جدید در مورد تولید واکسن ، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک ایران یکی از کشورهای پیشرو در تولید واکسن Covid-19 در جهان باشد.

نمکی همچنین از سازمان بهداشت جهانی خواست که حمایت بیشتری از ایران ، کشوری که گام های موثری در راستای تحریم ها برداشته است ، ارائه دهد و کار دانشمندان ایرانی را برای تولید واکسن تسریع کند.

در همین راستا و طبق گفته وزیر بهداشت ، سازمان بهداشت جهانی پس از بررسی محتوای مطالعات و اقدامات انجام شده توسط دانشمندان ایرانی در زمینه واکسن Covid-19 ، روز گذشته جلسه ای مجازی برای بررسی تولید واکسن Covid-19 در ایران برگزار کرد. مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی و کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی از ژنو ، قاهره و تهران ؛ نمکی گفت این نشست “زمان بسیار خوبی برای گزارش پیشرفت تولید واکسن در جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از کوید است.”

نمکی با بیان اینکه “همه این واکسن ها مراحل 1 و 2 مطالعه را پشت سر گذاشته اند و هفته آینده یا بعد از آن وارد مرحله آزمایش انسانی می شوند” ، افزود: “همه این حرکات مطابق با استانداردهای بین المللی است و” این جنبش توسط متخصصان بهداشت پذیرفته خواهد شد. “

در هر صورت ، این روزها خبرهای خوبی درباره پیشرفت در تولید واکسن Covid-19 وجود دارد و مطمئناً امیدوارتر است که تلاش دانشمندان داخلی و سپس جامعه ایران دسترسی به واکسن همه گیر قرن را تقویت کند. در این راستا ، برای رفع عطش عموم مردم خسته تاج ، جلوگیری از برخی سو ab استفاده ها و بستن دست کلاهبرداران بهداشت ، لازم است اطلاعات مستمر و مداوم تری در این زمینه و وضوح و شفافیت بیشتر در مورد روند تولید به مردم ارائه دهیم. نامزدهای واکسیناسیون در مرحله آزمایش انسانی و عوارض جانبی احتمالی ، زمان لازم برای تعیین ایمنی زایی واکسن ، زمان لازم برای تولید انبوه و غیره ، برای صحبت با افراد خارج از پرونده های جدید ، اخبار دلگرم کننده تر از تلاش ها است. متخصصین کشور را دنبال کنید.

انتهای پیام