اقتصادی

افتتاح مدرسه شهدای ایران خودرو در روستای دایی آباد لار زاهدان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

براساس گزارش معاملات آنلاین اکوپرسمدیرکل گروه صنعت ایران خودرو در مراسم افتتاحیه این مدرسه با تشکر از همه مسئولان درگیر اجرای این پروژه ، گفت: ایران خودرو مطابق با تعهدات غیرقانونی و فراماموریتی شرکتهای تولیدی و اقتصادی ، حمایت از آموزش کودکان در مناطق فقیرنشین سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار داده اند.

فرشاد مقیمیک با بیان اینکه مسئولیت های اجتماعی ایران خودرو در سه فصل محیط زیست ، اجتماعی و اقتصادی ادامه دارد ، اظهار داشت: علاوه بر تعریف اقدامات و پروژه های مختلف در زمینه مصرف سوخت و کاهش آلودگی محیط زیست برای دستیابی به رونق اقتصادی. مناطق محروم نیز در نظر گرفته شده است. برای دستیابی به رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان ، ما اقدامات دیگری را برای حمایت از سوزن زنان سرپرست خانوار انجام داده ایم.

وی افزود: حمایت وفادارانه کارکنان ایران خودرو از گروه های فقیر در شرایط تاج نیز بخشی از اقدامات است. مسئولانه این ماشین معتبر است. در همین راستا و در چارچوب محدودیت های اولیه شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، ما همچنین موارد بهداشتی را برای کارکنان پزشکی در شبکه بهداشت کشور فراهم کرده ایم.

مقیمی ، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباه وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت های آموزشی مناسب در مناطق فقیرنشین خاطرنشان کرد: منشا بسیاری از متخصصان کشور از مناطق فقیرنشین است و باید تلاش کنیم با ایجاد امکانات مناسب این سهمیه را افزایش دهیم.

وی گفت: “به احترام 113 شهیدی که در راه انقلاب ایران-خودرو فداکاری کردند ، ما این مدرسه را” شهدای ایران-خودرو “نامگذاری کرده ایم.

وی ضمن تشکر از خیرین منطقه ای ، به سازمان نوسازی مدارس برای تهیه زمین برای ساخت مدرسه تصریح کرد: مسئولیت های اجتماعی ایران خودرو اصلی ترین شبکه تجارت و خدمات پس از فروش نیست و یکی از نمایندگی های ایران خودرو نیز سال گذشته هنرستان فنی را تأسیس کرد. او در این زمینه حرفه ای دارد که قرار است مرکز دیگری باشد یکی یک موسسه خیریه راه اندازی کنید.

وی اظهار داشت: معلمان برای ایجاد جو و غرور در توسعه کامل کشور باید به جای اندیشیدن به کودکان بیاموزند.

ما در حال بسیج امکانات برای ساخت قطعات در استان هستیم

استاندار سیستان و بلوچستان که بسیاری از مزیت های ایران خودرو را در صنعت خودرو کشور برشمرد و اشتغال زایی کرد ، گفت: ایران خودرو در ساخت مدرسه بسیار مهم است ، حمایت از این شرکت در صنعت سوزن سازی نیز نقطه شروع خوبی برای رونق اقتصادی استان است. . این به عنوان یک بخش در نظر گرفته شده است.

احمدعلی موهبتی ، ایران خودروكور ، اظهار خرسندی از پشتیبانی در جهت توسعه صنعت قطعه سازی در استان های سیستان و بلوچستان كرد: “ما تاسیسات كارخانه های استانی را در این منطقه بسیج خواهیم كرد.”

وی افزود: اعتبارات مناسبی برای توسعه فضای آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده که نشان دهنده چشم انداز دولت برای توسعه در این استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان خط مقدم جبهه امنیتی و اقتصادی کشور است ، افزود: فاصله بین شاخص های استانی و شاخص های کشور بسیار زیاد است ، محاسبه اقدامات انجام شده آسان نیست.

امید از موآب ظهور کرد: حضور و سرمایه گذاری یرانه ایران خودرو اکنون خط ریلی برای ردیابی حضور این شرکت و سایر اهدا کنندگان در آموزش و اشتغال استان است.

گفتنی است گروه صنعت ایران خودرو برای انجام مسئولیت های اجتماعی و کمک به مناطق کم درآمد ، ساخت مدرسه 12 ساله در منطقه لار سیستان و بلوچستان را به اتمام رسانده است ، بنابراین امکان آموزش بیش از 700 کودک رها شده را فراهم می کند. آغاز این مدرسه داده شد.

مدرسه شهدای ایران خودرو ، یک ساختمان دو طبقه با دو طبقه ، از دو سال گذشته پایه و اساس آن بوده است طراحی شده این مرکز دارای 12 کلاس درس ، آزمایشگاه مجهز و امکانات آموزشی به روز قابل مقایسه با مناطق ثروتمند کشور است.
بودجه ساخت مدرسه شهدای ایران خودرو از هزینه چاپ مقالات تبلیغاتی گروه صنعتی ایران خودرو صرفه جویی شده است.

با این اقدام ، کودکانی که برای ادامه تحصیل در این منطقه عزیمت کرده بودند ، با کمک گروه صنعتی ایران خودرو ، به دنبال کسب دانش و فراگیری علم شدند.