اخبار جامعه

ساماندهی کودکان کار نیازمند حل مشکل به صورت ریشه‌ای است

کارشناسان تاکنون از روش جمع آوری کودکان شاغل در شهر انتقاد کرده اند که طبق آن فقط جمع آوری این کودکان در خیابان انجام شده و از آن زمان تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. بنابراین مدیرکل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با انتقاد از نحوه ساماندهی کودکان گفت: “ما کودکان را از خیابان جمع می کنیم و بدون اینکه از ریشه این مشکلات بدانیم آنها را برای مدتی در مراکز نگه می داریم و برای حل آنها گام برمی داریم.”

به گزارش خبر فوری و وب سایت این شهر ، سید ملک حسینی با اشاره به اینکه تا ماه ژوئن سیاست های مربوط به کودکان در زباله های رد بر اساس انکار بود ، گفت: “تغییر این سیاست یک نقطه عطف است.” در شهرداری و در تمام ادارات دولتی اگر پیمانکار از کودکان برای کار استفاده کند مجازات و جریمه می شوند اما متأسفانه این قانون مثر نیست.

وی با استناد به بخشنامه شهرداری در خردادماه گفت: «این بخشنامه می گوید اگر پیمانکاری از کودکی استفاده کند ، پیمانکار باید با آن برخورد کند نه کودک ؛ در گذشته کودکان بدون برنامه ریزی از مکانی به مکان دیگر منتقل می شدند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهر تهران با انتقاد از نحوه برخورد با کودکان کار گفت: “ما کودکان را می گیریم ، آنها را از خیابان بلند می کنیم و مدتی را در مراکز نگه می داریم بدون اینکه ریشه این مشکلات را بدانیم و برای حل آنها گام برمی داریم.”

وی با تأکید بر لزوم پذیرش وجود کودکان زباله بیان کرد: این موضوع موضوع جدیدی نیست و بیش از دو دهه است که در تهران به نمایش درآمده است. برای بهبود وضعیت کاستی هایی در این زمینه وجود دارد و ما این مسئله را می پذیریم ، اما ما سخت در حال کار بر روی این موضوع هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه 90 درصد کودکان زباله مهاجر غیرقانونی هستند ، افزود: تا زمانی که منبع این مشکل حل نشود ، هیچ ارگانی نمی تواند این مشکل را در سطح شهر حل کند و ما هر روز با این پدیده مقابله خواهیم کرد.

انتهای پیام