اخبار جامعه

علائم «گلودرد استرپتوکوکی» در کودکان

گلودرد استرپتوکوکی یک بیماری میکروبی است که توسط نوعی باکتری به نام “استرپتوکوک” ایجاد می شود.

به گزارش خبر فوری، مقامات بهداشتی بریتانیا به تازگی اعلام کرده اند که موارد ابتلا به عفونت استرپتوکوکی در این کشور در حال افزایش است. در عین حال، این بیماری می تواند افراد سایر کشورها را نیز مبتلا کند.

بنابراین شناخت علائم و نشانه های آن در افراد به ویژه در کودکان ضروری است.

علت گلودرد استرپتوکوکی نوعی باکتری به نام استرپتوکوک بتا همولیتیک گروه A یا GAS است. گلودرد استرپتوکوکی بسیار شایع است، به ویژه در کودکان سنین مدرسه بین سنین 5 تا 15 سال. با این حال، این عفونت در کودکان زیر سه سال بسیار نادر است.

عفونت استرپتوکوکی گروه A به ندرت می تواند منجر به بیماری جدی شود و می تواند به سایر قسمت های بدن مانند خون یا مغز سرایت کند.

علائم و نشانه های گلودرد استرپتوکوکی

در این بیماری، افراد معمولاً علائمی مانند سرفه، عطسه یا آبریزش بینی ندارند زیرا علائم عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی هستند.

استرپتوکوک استرپتوکوک با گلودرد شدید در دوران کودکی، معمولاً با شروع بسیار سریع همراه است. تب و مشکل در بلع نیز از دیگر علائم این عفونت است. علاوه بر این، ممکن است غدد لنفاوی بیمار بزرگ شده، پشت گلو قرمز به نظر برسد و لوزه ها نیز متورم شوند.

جلوگیری

به گفته مدیکال اکسپرس، هیچ واکسنی برای پیشگیری از عفونت استرپتوکوکی گروه A وجود ندارد، اما راه‌هایی برای کمک به گسترش میکروب‌ها و باکتری‌ها وجود دارد که در زیر به برخی از آنها می‌پردازیم:

– بهداشت دست خود را بررسی کنید.

– هنگام سرفه یا عطسه، دهان خود را با آرنج یا دستمال بپوشانید.

– هنگام بیماری در خانه بمانید.

– از اشتراک غذا و ظروف با دیگران خودداری کنید، به خصوص اگر یکی از طرفین بیمار باشد.

انتهای پیام