اخبار ورزشی

در حال تدارک دوره‌های مربیگری در ایران هستم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آرسن ونگر ، رئیس توسعه فوتبال جهان در وبینار دانش فدراسیون فوتبال ، گفت: “ایران کشوری بسیار با استعداد است و دبیرکل اظهار داشت که شما در ایران مربیان خوبی دارید.” ما در فیفا وظیفه داریم پتانسیل این کشورها را افزایش دهیم و هدف ما کمک به فدراسیون ها در این زمینه است.

وی ادامه داد: ما در حال آماده سازی دوره های مربیگری برای برخی کشورها از جمله ایران هستیم البته به نیازهای شما توجه خواهیم کرد و برنامه ریزی برای شما فراهم می کنیم.

ونگر در پاسخ به سوالی درباره فلسفه مربیگری بازیکن گفت: “مطمئناً مربی باید روی بازیکن تأثیر بگذارد و روی پیشرفت او کار کند. البته دانستن فرهنگ بازیکن بسیار مهم است. به طور کلی می گوییم مربی انسان است.” شغلی که در فوتبال تخصص دارد و برای موفقیت به سه رکن اساسی نیاز دارد. من همیشه می گویم مربی باید توانایی ما را در گوش دادن و شنونده خوب افزایش دهد ، در این صورت می توانیم تعامل خوبی ایجاد کنیم. واقعیت این است که وقتی کار حرفه ای خود را در فرانسه در سال 1996 شروع کردم ، برخی اصول را برای خودم تعریف کردم. اولین مورد کیفیت آموزش تیم و سپس استفاده از افراد متخصص در کنار من و البته حفظ نظم بود. اینها موارد بسیار مهمی در گروه است.