اخبار جامعه

محسن هاشمی: صلح مقدس ترین پدیده انسانی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش و موضع گیری زنان در تحکیم صلح گفت: اگر امروز از نعمت های صلح برخوردار هستیم ، نتیجه آن جایگاهی گرم در قلب مادران ، همسران و شهدا و طعم خانواده ها ، پرستاران و جانبازان در طی این چهار دهه است.

به گزارش خبر فوری ، مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح در مقابل محسن هاشمی رئیس جمهور و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

محسن هاشمی در این مراسم گفت: “21 سپتامبر یا 21 سپتامبر 40 سال پیش توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی صلح اعلام شده است و در آن روز نیروهای حافظ صلح در تلاشند تا یک روز جنگ و خشونت را متوقف کنند.

وی ادامه داد: همزمانی این روز با آغاز حمله ارتش بعثی صدام به ایران می تواند برای ایرانیان بیش از هر ملتی در دنیا در روز جهانی صلح به معنای صلح باشد.

هاشمی افزود: متأسفانه یکی از تحریفات در فرهنگ و تاریخ معاصر ما تقدیس جنگ و نمایش شرم آور صلح است ، موضوعی که در سخنرانی های اخیر رهبران انقلاب نیز به آن اشاره شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: جنگ در اسلام بدترین و زشت ترین پدیده ای است که تا آنجا که ممکن است از آن جلوگیری شود ، خشونت و خونریزی هزاران نفر حتی در جبهه دشمن پدیده مطلوبی نیست و جنگ پیامبر و امیرالمومنین (ع) و نشان می دهد که آنها تمام تلاش خود را برای جلوگیری از خونریزی انجام دادند و پیروزی در ریختن خون نیروهای دشمن نیز برای آنها تلخ بود ، به طوری که علی (ع) به جای شادی پس از پیروزی در جنگ جمل گریه کرد. و پس از پیروزی در جنگ نهروان ، به جای تبریک ، غم و اندوه خود را ابراز کرد.

محسن هاشمی افزود: صلح زیباترین و مقدس ترین پدیده انسان است و قرآن از صلح به عنوان مطلق یاد می کند. در این رابطه ، دفاع نباید به عنوان یک جنگ داوطلبانه تلقی شود ، این دفاع تلاشی برای دستیابی به صلح پایدار است.

وی ادامه داد: این یک صلح پایدار است که حقوق همه بازیگران و همه دارندگان حقوق تضمین شود و طبیعی است که متجاوز برای آن صلح به جایگاه اصلی خود بازگردد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس این منطق انسانی و اسلامی ، جنگ تحمیلی خواسته ای مسالمت آمیز برای دفاع از ملت ایران بود ، نه یک رفتار جنگ طلبانه که یک موفقیت و یک صلح پایدار بود ، که 30 سال پیش منافع ما را به همراه داشت.

هاشمی افزود: در اینجا شایان ذکر است همه مردان و زنانی که در دستیابی به این آرامش و امنیت م effectiveثر بودند ، به ویژه شهدا و خانواده های آنها ، رزمندگان و جانبازان ، فرماندهان و سربازان و همه ایرانیان در پشت جبهه ها. آنها حماسه آفرینی کردند تا عزت ایران و ایران حفظ شود.

هاشمی گفت: “برخی از رادیوها و رسانه های رسمی نیز وجود دارند که با شکوه خوانی و سانسور امروز تاریخ باشکوه حماسه را جشن می گیرند که تاریخ با شکوه حماسه را به نسل جدید ارائه می دهند و بر اساس سلیقه جناحی و سیاسی ، تا حدودی روشن ترین صفحات تاریخ این سرزمین را انکار می کنند .

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: “آیا می توان در مورد جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی صحبت کرد که در سال 1983 به عنوان فرمانده عملیات خیبر منصوب شد و بعداً به عنوان معاون فرمانده کل قوا منصوب شد؟” و جدا از نقش م effectiveثر آنها در ادامه و پایان جنگ؟ او یک فرمانده جنگ و فرمانده صلح بود و آتشی را که می توانست ایران را برای نسلهای بعدی به خاکستر تبدیل کند ، خاموش کرد. با تدبیر و فداکاری او و صداقت و شجاعت بی نظیر آهن ربا به دست آمد. آنها این روزها بی سر و صدا ادای احترام می کنند.

هاشمی همچنین در مورد نقش زنان در نقش زنان در صلح ، به ویژه در مواجهه با بیماری همه گیر کرونا اظهار داشت: اگرچه ظاهر مبارزه رفتاری مردانه و خشونت آمیز است ، اما دفاع بدون حمایت و حضور کامل زنان در جامعه امکان پذیر نیست.

به گزارش روابط عمومی شهر تهران ، وی ادامه داد: اگر امروز از نعمت آرامش برخوردار هستیم نتیجه آن در قلب مادران ، همسران و دختران شهدا گرم و ثمره رنجی است که خانواده ها و پرستاران پیشکسوت هر روز در این 4 دهه متحمل می شوند. آنها چشیده اند ، این زنان هستند که به مردان قدرت و شهامت دفاع از خود را می دهند و آنها باید به دنبال پاسداران واقعی صلح جهانی در زنانی باشند که بیش از هر کس دیگری طعم تلخ از دست دادن عزیزان و عشق به صمیمیت و همزیستی مسالمت آمیز ملت ها را درک می کنند.

انتهای پیام