اخبار حوادث

معتادان هم کرونا می‌گیرند!

فتاب‌‌نیوز:

سید قدیر مرتضوی روز 11 نوامبر در شورای توسعه مشارکت های مردمی در محل اقامت مقابله با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طبق گفته متاویان ، شاخص های افسردگی در جامعه در حال افزایش است ، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی افزایش افسردگی شیوع ویروس کرونا است. این بیماری سلامت روانی افراد جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.

چهارمحال و بختیاری ، دبیر هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: افسردگی تمایل جوانان و نوجوانان به اعتیاد به جامعه را افزایش می دهد ، اگر اکنون این مسئله جدی گرفته نشود ، شاهد افزایش تعداد اعتیاد خواهیم بود.

در شایعه منتشر شده در فضای مجازی درباره فواید استفاده از مواد مخدر در درمان و پیشگیری از بیماری عروق کرونا قلب اظهار داشت: این باور غلط است و شاهد معتادان آلوده به این ویروس در کشور و استان هستیم در حالی که اعتیاد معمولاً جدا هستند. آنها در اجتماعات هستند و نیستند.

مرتضوی یادآور شد: از ابتدای شیوع تاج تاکنون ، 75 معتاد متجاهر از چهارمحال و بختی جمع آوری شده است که از این تعداد ، پس از آزمایش تاج ، نتایج قرن 10 مثبت بود ، علاوه بر این ، 50 معتاد در کشور به دلیل بیماری عروق کرونا قلب جان خود را از دست دادند. آنها داده اند

دبیر هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ترویج این شایعات و مزخرفات باعث شده تا مردم در فضای مجازی به مصرف مواد مخدر و افزایش قیمت انواع خاصی از داروها بپردازند ، داروها در پیشگیری و درمان بیماری عروق کرونا قلب مفید نیستند. ادامه دارد

بیکاری 2000 مشاغل شاغل در نزدیکی مزارهای چهارمحال و بختیاری پس از فوران تاجگذاری

حجت الاسلام حسن امیری پس از دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ، از تشکیل شرکای وقف در زمینه پیشگیری و پیشگیری از مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: بخشی از موقوفات را می توان به این موضوع هدایت کرد. حتی با توجه به گران بودن ترک ، بخشی از درآمد موقوفه را می توان با توجه به واقف قصد درمان اعتیاد اختصاص داد.

وی با بیان اینکه نقش حرم در سلامت روان جامعه غیرقابل جایگزین است ، خاطرنشان کرد: جذابیت معنوی این مکان ها می تواند مردم را از آسیب های اجتماعی محافظت کند ، به همین منظور مراکز مشاوره در اطراف امامزادگان در مورد مشاوره خانواده ، زندگی اسلامی ، مدیریت خشم بحث می کنند. و .. آنها فعال هستند.

امیری با یادآوری اینکه بیکاری یکی از دلایل آسیب های اجتماعی در جامعه است ، یادآور شد: تعطیلی بقاع متبرکه در ایام تاجگذاری باعث بیکاری بیش از 2 هزار نفری شد که در اطراف امامزادگان استان تجارت داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای ایجاد مشاغل ، بحث آموزش مجسمه سازی در بقاع متبرکه در حال انجام است ، این کار به سرمایه اولیه نیازی ندارد اما بسیار سودآور است ، مردم برای بحث در مورد آموزش حرم مطهر تلاش کرده اند.

سرانجام ، وی گفت: “از زمان فوران کرونا ، اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیش از 14،500 بسته معیشت در بین فقرا توزیع کرده است. آنها همچنین در بین 121 گوسفند مرده و فقیر توزیع شده اند.”