اقتصادی

آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما+ هشدار وزیر

سرانجام قیمت بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی تعیین شد و شرکت ها در نهایت می توانند 10 درصد بالاتر از لیست قیمت خرداد ماه بفروشند و طبق گفته وزیر راه و شهرسازی فروشندگان گران قیمت تحریم ها را وضع می کنند.

به گزارش خبر فوری ، قیمت بلیط هواپیما در تاریخ 9 اکتبر سال جاری اعلام شد و بر اساس لیست قیمت جدید اعلام شده از سوی انجمن هواپیمایی ، حداکثر قیمت پروازهای داخلی به دو میلیون و 600 هزار گوجه فرنگی رسید. قیمت اعمال می شود

انتشار این خبر موجب رضایت و اعتراض عمومی در فضای مجازی شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از این اقدام انتقاد کردند. سرانجام وزیر راه و شهرسازی قیمت اعلام شده جدید پروازهای داخلی را لغو کرد و تصمیم بر این شد که در جلسات با سازمان هواپیمایی بین المللی خطوط هوایی ایفای نقش کنند.

پس از بیش از یک ماه ، سرانجام قیمت بلیط هواپیما مشخص شد و شورای عالی هواپیمایی کشوری ، در حالی که اجازه داد 10 درصد نرخ پروازهای داخلی افزایش یابد ، قیمت ها را نیز به حالت تعلیق درآورد و به شرکت ها اجازه داد فقط نرخ بلیط هواپیما را تبلیغ کنند.

محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی – در این باره در گفت وگو با خبر فوری ، اظهار داشت: جلسات شورای عالی هواپیمایی کشوری بر اساس محاسبات بود ، حداقل سقف پروازهای داخلی را حذف کرد و شرکت های مجاز در لیست های قیمتی اعلام شده در خرداد ماه بودند. امسال 10٪ اضافه کنید.

وی افزود: هیچ شرکت هواپیمایی حق ندارد بیش از 10 درصد قیمت پذیرفته شده را به قیمت بلیط خود اعمال کند و در صورت عدم رعایت این سقف مرتکب تخلف شده و آن را به سازمان زندان های دولت گزارش می دهند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این مصوبه به کلیه شرکت ها ابلاغ شده و سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن فرودگاه ها موظف هستند در اسرع وقت و مطابق با آخرین مصوبه به لیست قیمت های جدید اطلاع دهند.

انتهای پیام