اقتصادی

میز ارتباط دانشگاه با صنعت نیرو در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد/حضور ۱۵۰۰ استاد در صنعت

دبیرکل شورای عمومی علوم ، تحقیقات و فناوری از راه اندازی میز ارتباط دانشگاه با صنعت انرژی دانشگاه خبر داد و گفت: “در این جدول ، صنعت نیازها را اعلام می کند و دانشگاه ها توانایی های خود را توضیح می دهند.”

طبق گزارش ها خبر فوری دکتر عبدالحسین رحیمی ، پیش از خبرنگاران کمیته دائمی شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری (ATF) ، در کنار جلسه نود و ششم ، با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست ، اضافه کرد: فناوری و کارایی آنها در صنعت آب و برق.

وزارت نیرو ارائه روش های ارتباط با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و تعداد برنامه های عملیاتی در این زمینه از وزارتخانه و تعداد پروژه های انجام شده با دانشگاه ها را از دیگر موضوعات این گزارش عنوان کرد. ارائه شد و از جمله آنها می توان به ایجاد یک جدول ارتباطی بین دانشگاه و صنعت تخصصی آب و برق اشاره کرد.

رحیمی اظهار داشت که تصمیم گرفته شده است در این زمینه یک روش برای ایجاد جدول ارتباطی مستمر بین دانشگاه و صنعت تخصصی آب و برق در دانشگاه ها تدوین شود.

دبیرکل شورای عالی عتف اظهار داشت: با ایجاد این جدول ، دستگاه های مربوطه نیازهای خود را ارائه می دهند و دانشگاه ها نیز توانایی های خود را ارائه می دهند تا برنامه ها و برنامه های مشترک آنها در چارچوب خاصی اجرا شود.

وی به موضوع دوم مطرح شده در این جلسه به عنوان گزارشی از دفتر روابط دانشگاهی و صنعتی وزارت علوم اشاره کرد و ادامه داد: تمرکز این گزارش ایجاد فرصت های یادگیری برای معلمان صنعت بود.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت های در حال انجام در زمینه ایجاد فرصت های یادگیری برای معلمان صنعت در سال گذشته ، اظهار داشت: طبق آخرین آمار ، 1500 معلم در فرصت های یادگیری صنعت مشارکت داشته اند.

معاون وزیر تحقیقات و فناوری با تأکید بر لزوم ایجاد تمایل بیشتر برای حضور بیشتر اساتید دانشگاه در این پروژه خاطرنشان کرد: پیش بینی ما حضور اساتید و محققان در این طرح است.

انتهای پیام