اخبار عمومی

عبور بسکتبال ایران از سد عربستان

بر اساس پایگاه خبری ،

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، تیم بسکتبال ایران در جام ملت های آسیا به میزبانی قطر در ورزشگاه الغرافه با قضاوت داوران اردن ، قزاقستان و لبنان ، عربستان سعودی را با نتیجه 71 بر 64 پیروزی شکست داد.

مهران شاهین تابک بهنام یخچالی ، سجاد مشایخی ، آرون گرامی پور ، محمد حسین زاده و محمد جمشیدی را به عنوان 5 بازیکن اصلی به عنوان سرمربی تیم ملی فرستاد.

در ابتدای مسابقه تیم ایران در دفاع و حمله عملکرد خوبی ارائه داد و مسافت خوبی را ایجاد کرد 10 دقیقه اول با نتیجه 22-12 با پیروزی ایران به پایان رسید.

بهنام یخچالی با 9 امتیاز بهترین گلزن ایران در ده دقیقه اول بود.

در 10 دقیقه دوم و در نتیجه تغییرات تیم ایران ، تعداد توپ های از دست رفته افزایش یافت و در یک برهه از مسابقه ، اختلاف دو تیم در امتیاز 31-36 به 5 امتیاز رسید و در پایان تیم 33-38 ، تیم ایران به برتری رسید.

موفقیت 10 درصدی ضربات ایستگاهی 75-62 برای تیم ایران با 9-8 گل در پاس گل بود و تیم ایران از حریف پیش بود. سعودی ها 4 توپ به دست آوردند.

در 10 دقیقه سوم سجاد مشایخی که در نیمه اول گل نزد ، در 4 دقیقه 6 امتیاز کسب کرد. آنها اشتباه ظاهر شدند. این 10 دقیقه 48-49 برای ایران به پایان رسید.
در این 10 دقیقه تیم سعودی حتی با جبران اختلاف امتیاز حتی نتوانست یک شوت 3 امتیازی هم بزند.

در 10 دقیقه پایانی بهنام یاخچالی ، بهترین بازیکن گلزنی ایران ، سه امتیاز را به بیرون زد و فهد البلال سه امتیاز نخست را برای عربستان به دست آورد و در 54 امتیاز ، سبزهای سعودی به سفیدپوشان ایران رسیدند. این تیم حملات و دفاع های بهتری را انجام داد. این دیدار برای تیم ایران 64 بر 71 به پایان رسید.

بهنام یاخچالی با 27 امتیاز بهترین بازیکن ایران بود.

تیم ملی بسکتبال ایران از فردا تا 31 دسامبر در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا به مصاف سوریه می رود.