اخبار جامعه

مراقب گفت‌وگوهایتان در بازی‌های آنلاین باشید

فتای فرجا رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس آگاهی نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در بازی های آنلاین هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با خبر فوری. وی با اشاره به تمایل برخی از کاربران فضای مجازی و گوشی های هوشمند به انجام بازی های آنلاین و گروهی گفت: افرادی که قصد انجام این گونه بازی ها را دارند باید مراقب باشند تا از احتمال سوء استفاده از اطلاعات شخصی و کلاهبرداری سودجویان جلوگیری شود. چند نکته..

وی با اشاره به اینکه افراد سودجو با حضور در محیط های چت بازی های آنلاین به دنبال سوء استفاده از کاربران به خصوص کاربران جوان هستند، گفت: لازم است افرادی که این گونه بازی ها را انجام می دهند مراقب باشند اطلاعات و مشخصات خود را به اشتراک نگذارند. در فضای چت این بازی ها آن را برای دیگران فاش نکنید. اطلاعات هویتی، محل سکونت، شماره تلفن همراه و غیره بگوییم، می تواند به سودجویان اجازه سوء استفاده از آن را بدهد.

رجبی ادامه داد: کاربران این بازی ها نیز باید مراقب باشند که با افرادی که در این محیط ملاقات می کنند، ملاقات حضوری نداشته باشند. گاهی اوقات افرادی با انگیزه سود با هویت دیگری خود را معرفی می کنند و در ملاقات حضوری اقدام به اخاذی، سرقت و … از کاربران می کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری نیروی انتظامی فتایی فرجا ادامه داد: یکی دیگر از روش‌های سودجویی افراد در این فضا این است که از سایر کاربران بخواهند نرم‌افزاری نصب کنند یا از آنها بخواهند روی لینک خاصی کلیک کنند که نباید این کار را انجام دهند. . انجام این کار

وی همچنین با بیان اینکه برخی افراد در این فضا از سایر بازیکنان می خواهند در پیام رسان های دیگر گروه تشکیل دهند یا شبکه های اجتماعی آنها را دنبال کنند، اظهار داشت: کاربران به هیچ وجه نباید چنین درخواست هایی را بپذیرند زیرا احتمال عکس و خصوصی بودن آنها وجود دارد. سوء استفاده شده است. اطلاعات

هشدارهای بیشتر پلیس فتا:

کلاهبرداری تحت عنوان اخطار قضایی الکترونیکی

پلیس فتا نسبت به کلاهبرداران «متاورسی» هشدار داد

پلیس فتا درباره پیامک های جعلی قطع برق هشدار داد

رجبی افزود: افراد دیگری نیز در تالارهای گفتگوی این بازی های آنلاین ادعاهایی مانند فروش ترفندهای بازی، تمدید اکانت و … دارند و در این زمینه کاربران باید توجه داشته باشند که هرگز نباید با چنین ادعاهایی گمراه شوند و آنها را گمراه کنند. باید اجتناب شود. از این افراد دوری کنید.

انتهای پیام