اقتصادی

صدور قبوض برق بهمن ماه با قیمتهای جدید

با وجود اینکه اعلام شده از بهمن ماه تنها 15 درصد از مشترکان مشمول افزایش تعرفه برق خواهند شد، پیامک های اخیر ارسالی به بسیاری از مشترکان تهرانی مفقود شده است. سخنگوی صنعت برق روشنایی و توضیحات مفصلی را ارائه کرد.

به گزارش خبر فوری، بر اساس بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه سال 1400، شورا آیین نامه جدید تعرفه برق مشترکان خانگی را با هدف اصلاح مصرف تصویب کرد و مقرر شد تغییراتی در آن اعمال شود. -مصرف فاکتورهای مشترک مصرف کننده از بهمن ماه امسال. بسیاری از کارشناسان این ایده را خوب می دانستند، اما با ارسال پیامک از سوی وزارت نیرو به طیف گسترده ای از مشترکان، این موضوع تا حدودی مشکوک شد و شایعه ای به وجود آمد. مشترکین مصرف کننده باید بیش از 15 درصد باشند.

با پایان یافتن این پیامک‌ها با پایش خبر فوری، بسیاری از مشترکان تهرانی در زمره مشترکان پرمصرف قرار می‌گیرند و احتمالاً از بهمن ماه تغییراتی در قبض برق خواهند داشت. اکثر آنها مشترکانی هستند که دور از خانه هستند و از لوازم خانگی پیشرفته استفاده نمی کنند!

در همین راستا مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مصرف برق بیش از 25 درصد از مشترکان استان تهران بالاتر از حد استاندارد است و از بهمن ماه قبوض جدید دریافت می کنند، اظهار داشت: مصرف برق بیش از 25 درصد از مشترکان استان تهران بالاتر از حد استاندارد است. اما این مشترکین با رعایت نکاتی می توانند مصرف خود را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه درصد مشترکان پرمصرف در تهران و شهرهای بزرگ بیشتر بوده است، اما به طور میانگین در سراسر کشور مصرف برق زیر استاندارد 75 درصد و 25 درصد بالاتر از حد استاندارد است، به خبر فوری گفت: زمانی که اکنون 75 درصد مشترکان هستند. نرخ ها را افزایش ندهید، که میانگینی است که ما در نظر گرفتیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه مصرف برق بیش از 30 درصد از مشترکان تهرانی بیشتر از نمونه است و جزو مشترکان پرمصرف محسوب می شود، تصریح کرد: برخی از مشترکان تهرانی مصرف برق بالایی دارند و دلیل این امر در منازل پرمصرف است. و چندین طبقه است و مصرف برق وسایل گرمایشی و سرمایشی آنها در این شرایط بیشتر است. برخی از ویلاها نیز از گرمایش برای استخر یا سونا استفاده می کنند و مطمئنا بودجه بیشتری دریافت خواهند کرد. البته در اطراف تهران برق کمتری مصرف می کنند.

به گفته وی، این مشترکان حتی در صورت پرداخت قبوض بیشتر، یارانه بیشتری دریافت می کنند. مصرف برق این دسته از مشترکین بیش از دو برابر مدل است که مشکلات تامین برق سایر مشترکین را به همراه خواهد داشت.

رجبی مشهد ادامه داد: مشترک با خردسال در خانوار و مصرف بیش از 1000 کیلووات ساعت حقوق سایر مشترکان را تضییع می کند و به طور غیرمستقیم برای استفاده از برق یارانه ای به جیب دیگران می زند. البته در صورت شناسایی صغیر برق آن مشترکین قطع می شود.

وی افزود: البته مردم نمی پذیرند که نرخ این مشترکان با نرخ مشترکان با مصرف عادی برابری کند.

مشترکین تهرانی می توانند به سایت مراجعه کنند https://billing2.tbtb.ir/ و برای جزئیات کامل فاکتورها، شناسه فاکتور را وارد کنید.

انتهای پیام/