اقتصادی

عقبگرد دوباره دلار – خبر فوری

روند نزولی شاخص دلار مجدداً ادامه یافت.

به نظر می رسد در کوتاه مدت تغییر چندانی در نحوه نگاه دولت بایدن به دولت ترامپ نخواهیم دید. جو بایدن – نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه جدید گفت که قصد ندارد تغییرات فوری در سیاست های دولت قبلی ایجاد کند. بایدن گفت: “امیدوارم مجلس سنا و كنگره ، حتی قبل از روی كار آمدن دولت جدید ، پروژه كمك مالی جدید را تصویب كنند ،” و اضافه كرد كه اولویت اصلی دولت وی احیای اقتصاد ایالات متحده است. .

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از حزب جمهوری خواه و دموکرات لایحه ای را تهیه کرده اند که در صورت تصویب ، 908 میلیارد دلار دیگر برای حمایت از بخشهای مختلف اقتصاد در برابر تاج بودجه تأمین می شود. طبق برنامه اولیه ، 288 میلیارد دلار برای حمایت از مشاغل کوچک و 16 میلیارد دلار برای توزیع واکسن تاج در ایالات متحده اختصاص خواهد یافت. علاوه بر این ، برای کسانی که در نتیجه تاجگذاری بیکار هستند ، کمک هزینه هفتگی 300 دلار در نظر گرفته خواهد شد. پیش از این ، جمهوری خواهان خواستار بسته کمک 500 میلیارد دلاری و دموکرات ها خواستار بسته 2.2 تریلیون دلاری شده بودند که می تواند به عنوان یک راه میانه برای پیشنهاد جدید باشد.

در ژاپن ، رئیس بانک مرکزی این کشور اعلام آمادگی سازمان برای اجرای بسته های کمک بیشتر کرد.

چشم انداز اقتصاد جهانی در حال بهبود است ، که باعث کاهش دارایی های امن تر و افزایش تقاضا برای دارایی های با ریسک بالا می شود. در ماه نوامبر ، رشد تولید چین به بالاترین سطح سه ساله رسید که می تواند رهبری چین در رشد اقتصاد جهانی را تقویت کند. در همین حال ، در اروپا زمان برای انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اتمام است و دو طرف هنوز در مورد روابط آینده به توافق نرسیده اند. نخست وزیر اسکاتلند روند فعلی مذاکرات Brexit را مورد انتقاد قرار داده و خواستار همه پرسی استقلال منطقه از انگلیس شده است.

بازارهای مالی نسبت به تولید واکسن تاج حساسیت بیشتری پیدا کرده اند. اگر تولید انبوه این واکسنها بیش از حد انتظار طول بکشد ، یا اگر واکسنها در بین همه سنین و گروهها به همان اندازه موثر نباشند ، مطمئنا شاهد قرنطینه و تعطیلی مشاغل خواهیم بود. به ویژه قرنطینه ها هزینه اقتصادی بالایی دارند. به عنوان مثال ، طبق نظرسنجی انجام شده توسط دانشکده بازرگانی پاریس و دانشگاه میلان در ایتالیا ، بین ماه مه و مارس ، قرنطینه جهانی 168 میلیارد دلاری به اقتصاد ایالات متحده آسیب رسانده است اما حدود 29000 جان انسان را نجات داده است.

احتمال تقویت سیاست پشتیبانی فدرال رزرو ایالات متحده در ماه دسامبر با پایداری ریسک تاج افزایش یافته است و اگرچه بسیاری از مقامات ارشد تغییر قابل توجه در کوتاه مدت را رد می کنند ، فدرال رزرو ایالات متحده به طور فزاینده ای در بازارهای مالی مداخله می کند. از سوی دیگر ، برخی از دولت های اروپایی ، مانند انگلستان ، برنامه اعطای وام دیگری را اعلام کرده اند که انتظار نمی رود چشم انداز اقتصادی اروپا کاملاً واضح باشد و چین موتور رشد اقتصادی خواهد بود.

سرانجام ، روند رسمی انتقال قدرت به Way آغاز شده و گروه ها در بخشهای مختلف ، از جمله وزارت امور خارجه و کاخ سفید تشکیل شده اند. چندین ایالت جنجالی ، از جمله نوادا و مینه سوتا ، که بایدن و ترامپ به ندرت توافق کردند ، بایدن را بطور رسمی برای انتخابات ایالت خود انتخاب کردند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده آخرین آمار رشد خود را برای سه ماهه سوم سال جاری اعلام کرد که نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور 33.1 درصد اندازه گیری شده است که 63.8 درصد و 2.1 درصد بیشتر از سه ماهه قبل است. پیش از این نرخ رشد پیش بینی شده بود. تولید ناخالص داخلی ایالات متحده 3.5 درصد جلوتر از بحران تاج است.

انتظار می رود واکسن های م againstثر علیه تاج در بهار سال آینده در دسترس عموم قرار گیرد. جیمز بولارد ، رئیس دفتر منطقه ای بانک فدرال در سنت لوئیس گفت ، واکسن ها چراغی در انتهای یک تونل تاریک هستند. بولارد ، كه در اجلاس سران در فنلاند بود ، با اشاره به تأثیر اقتصادی شدید این تاج بر اقتصاد جهانی ، گفت: “داده ها نشان می دهد كه در بسیاری از بخش ها وضعیت هنوز از سطح قبل از بحران فاصله دارد ، اما خبر خوب این است.” نه تنها رکود ، روند صعودی دوباره آغاز شده است و من انتظار دارم رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم و اول سال آینده باشد.

تا به امروز ، بیش از 64،559،255 مورد بیماری عروق کرونا ویروس قلب گزارش شده است که از این تعداد 1،494،288 فوت کرده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین مرگ و میر مربوط به ایالات متحده با 278،105 نفر ، با برزیل با 173،979 نفر ، با هند با 138،627 نفر ، با مکزیک با 106،765 نفر و با بریتانیا با 59،699 نفر بوده است. .

تسریع در انفجار تاج منجر به ثبت سوابق جدید مرگ و میرهای روزانه ناشی از ویروس تاج شده است ، به طوری که در تاریخ 25 نوامبر با رکورد 12،025 متر در روز ، رکورد قبلی 10 نوامبر ثبت شد. 11،010 قربانی ، شکست خورده بودند.

اریک نلسون ، تحلیلگر ارشد ارز در بانک ولز فارگو ، اظهار داشت: “به نظر می رسد که ما شاهد یک نبرد سخت بین خوش بینی و بدبینی هستیم. احتمالا همه فکر می کنند با معرفی واکسن تاج در طولانی مدت وضعیت بسیار تغییر خواهد کرد ، اما در کوتاه مدت اتفاق نظر کمتری وجود دارد. ، بازگشت قرنطینه به معنای مدت زمان طولانی تری است که برای احیای اقتصاد لازم است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را با سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با 0.16 درصد کاهش در 9148 واحد بسته شد. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1111 دلار اعلام شده است (نرخ های فوق براساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملات ، پوند 0.5 درصد ارزان تر از روز گذشته با قیمت 1335 دلار معامله شد. یورو پس از برخورد با کانال 1.2 ، 0.38 درصد افزایش یافت و به 1،209 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.16 درصد افزایش به 104505 ین رسید. در مقابل همتایان استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1،351 دلار مبادله شد. نرخ دلار نیز همان 6،563 یوان چین بود.

انتهای پیام