اقتصادی

دلار پایین رفت – خبر فوری

ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی کاهش یافت.

به گزارش رویترز ، نتایج نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه میشیگان نشان می دهد که شاخص اطمینان در اقتصاد آمریکا در ماه جولای نسبت به ماه قبل با 11 واحد کاهش به 70.2 واحد رسید که پایین ترین سطح ثبت شده است. از دسامبر 2011 پاییز امسال هشداری برای کاهش تمایل عوامل اقتصادی برای سرمایه گذاری یا هزینه و از سوی دیگر ، پس انداز بیشتر است. به عبارت ساده ، بدبینی ایجاد شده باعث کاهش ورود سرمایه جدید و کاهش رشد اقتصادی می شود.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد کسری بودجه در ماه جولای به 302 میلیارد دلار رسید که بزرگترین کسری بودجه ماهانه در تاریخ مدرن ایالات متحده است. با توجه به وضعیت وخیم در تاج ، هزینه های دولت همچنان در حال افزایش است ، اما از سوی دیگر ، مهلت مالیاتی برای بسیاری از مودیان مالیاتی به تاخیر افتاده است که منجر به کاهش قابل توجه درآمد دولت شده است.

بهبود شرایط بازار کار و احتمال کند شدن برنامه خرید اوراق فدرال رزرو آمریکا عامل اصلی حمایت دلار در روزهای اخیر بوده است. از سوی دیگر ، بازده اوراق خزانه داری نیز نسبت به ماه قبل افزایش چشمگیری داشت و در نتیجه تمایل بیشتری برای معامله گران به دلار ایجاد کرد. با توجه به وضعیت شاخص های کلان اقتصادی در ایالات متحده ، انتظار می رود دلار در کوتاه مدت روزهای خوبی داشته باشد.

احتمال جهش بیشتر تاج ، شرکت کنندگان در بازار را بسیار تحت تاثیر قرار داده است. آنتونی فائوچی ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، گفت که مقصر اصلی افرادی هستند که از واکسیناسیون خودداری کرده اند. در همین حال ، لری برلیانت ، یکی از اعضای ارشد تیم تحقیقاتی سازمان بهداشت جهانی ، گفت که همه گیری تاج به زودی پایان نمی یابد و تنها بخش کوچکی از جمعیت جهان واکسینه می شوند. وی همچنین خواستار توجه بیشتر به افراد بالای 65 سال شد.

داده های تورم ژوئیه در ایالات متحده ممکن است برخی از نگرانی های معامله گران را کاهش دهد زیرا تورم می تواند به 6 درصد برسد. نرخ تورم 5.4 درصدی این ماه با هدف تورم 2 درصد بانک مرکزی فاصله زیادی دارد ، اما انتظار می رود روند صعودی پس از چند ماه رشد متوالی ، به ویژه با رئیس بانک مرکزی جروم پاول – و سایر مقامات – یکبار به سطوح پایین تر بازگردد. و برای همه. در حالی که آنها می گویند از ظرفیت و ابزارهایی برای کاهش تورم برخوردارند.

ذخایر ارزی چین در ماه ژوئن به افزایش خود ادامه داد ، اگرچه بانک مرکزی حجم نقدینگی زیادی را در هفته های اخیر وارد بازار کرد. بر اساس اعلام دفتر مدیریت ارز ، ذخایر ارزی چین 22 تریلیون دلار افزایش یافته و به 3.236 تریلیون دلار رسیده است که در مقایسه با 22 تریلیون دلار ماه قبل ، یک ماه پیش افزایش یافته بود. چین بزرگترین دارنده ذخایر ارزی در جهان است و انتظار می رود روند صعودی ذخایر ارزی یکسان باقی بماند ، زیرا بخش اعظم اقتصاد بازگشایی شده است.

داده های منتشر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده نشان می دهد که کسری تجاری ایالات متحده در ماه ژوئن به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است. در بخش واردات ، ایالات متحده 239.1 میلیارد دلار وارد کرده است که 1.8 درصد بیشتر از ماه قبل است و صادرات 0.2 درصد نسبت به ماه قبل به 145.9 میلیارد دلار افزایش یافته است. کسری تجاری ایالات متحده در ماه ژوئن به 75.7 میلیارد دلار رسید که 6.7 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

مقام ارشد فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در سال 2023 با کمک دلار در برابر سایر ارزهای امن صحبت کرده است. ریچارد کلاریدا ، معاون رئیس بانک مرکزی ایالات متحده گفت: “ما ابزارهای زیادی در اختیار داریم و در نتیجه ، ما چارچوبی بسیار انعطاف پذیر داریم.” در بلند مدت ، هدف کاهش نرخ تورم از سطح فعلی در اسرع وقت و سپس تثبیت آن در محدوده 2 درصد است.

اگرچه برآورد دقیقی از خسارات ناشی از تاج در اقتصاد جهانی وجود ندارد ، اما به منظور افزایش رشد اقتصادی ، حجم زیادی نقدینگی به بخش های مختلف تزریق شده است که آثار تورمی دارد. صندوق بین المللی پول (IMF) در بیانیه ای اعلام کرد که حدود 650 میلیارد دلار کمک نقدی به کشورهای مختلف به عنوان سهمیه ویژه ضد خروج تاج ارائه می کند. کریستالینا جورجیوا ، رئیس صندوق بین المللی پول ، گفت که این تصمیم تاریخی است و می گوید که به ثبات مالی جهانی کمک می کند.

در پایان ماه ژوئیه ، میزان اوراق قرضه آمریکا در اختیار کشورهای خارجی هفت تریلیون و 98 تریلیون دلار و 842 میلیارد دلار بود. کسری تجاری ایالات متحده در این ماه 1.114 میلیارد دلار برآورد شد که 345 میلیارد دلار و 205 میلیارد دلار آن مربوط به تجارت با چین بود. این کسری بودجه همواره اصلی ترین مناقشه با چین بوده است و این کشور متعهد شده است که این رقم را در مرحله اول توافق تجاری با ایالات متحده کاهش دهد.

تا کنون بیش از 206 میلیون و 622 هزار و 284 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 4 میلیون و 354 هزار و 25 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین مرگ و میر مربوط به ایالات متحده با 636،369 نفر ، برزیل با 566،988 نفر ، هند با 430،631 نفر ، مکزیک با 246،811 نفر و پرو با 197،209 نفر بوده است.

شفالی ساچدوف ، استراتژی ارزی بانک BNP می گوید: “چشم همه فعالان بازار به آمار بازار کار و نرخ تورم است تا جهت رشد اقتصادی و نرخ بهره در آینده مشخص شود.” به طور کلی می توان گفت احساس بازار در درازمدت بسیار بهتر از ماه های اول سال است ، اما این بدان معنا نیست که نگاه محتاطانه معامله گران به طور کامل از بین رفته است.

شاخص دلار (نرخ های قبلی بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود.)

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزی جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 0.598 واحد بسته شد که 0.58 درصد کمتر از روز گذشته است. (شاخص دلار معمولاً در برابر شش ارز اصلی جهان یا 10 بهترین ارز جهان بیان می شود. دلار سنگاپور ، فرانک سوئیس ، رینگیتای مالزی ، ین ژاپن و یوان چین)

نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1092 دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند 0.43 درصد به 1.387 دلار معامله شد. یورو پس از برخورد با کانال 1.17 0.52 درصد افزایش یافت و به 1.179 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیایی ، دلار 0.7 درصد کاهش یافت و به 109.649 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی خود ، هر دلار آمریکا با 1356 دلار مبادله شد. نرخ دلار برابر با 6،469 یوان چین بود.

انتهای پیام