اخبار جامعه

اطلاع از سلامت جنین، حق مادر است/ از ابتدا هم “اجبار” در کار نبود

یکی از اعضای انجمن پریناتولوژی ایران ، ضمن تأکید بر اهمیت آزمایش بارداری ، در پاسخ به اظهارات “حذف تعهد انجام این غربالگری ها” گفت: “حق مادر باردار برای اطمینان از سلامت جنین در اوایل بارداری غیرقابل انکار است. مجبور کردن او فقط با کلمات برای گیج کردن مردم ؛ او قبلاً مجبور نشده است.

دکتر آمنه آبیری ، متخصص زنان و زایمان ، عضو دانشگاه علوم پزشکی تهران در مصاحبه با خبر فوری ، وی درباره اهمیت غربالگری در بارداری گفت: سلامت جنین یکی از نگرانی های اصلی همه والدین است و والدین به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند آنها را در مورد سلامت جنین خود آگاه کنند.

وی توضیح داد: حدود 20 سال پیش ، با پیشرفت علوم پزشکی در جهان ، روش های تشخیص و پیش بینی اختلالات جدی ژنتیکی و ساختاری مانند سندرم داون و تریزومی 13 و 18 به زنان وارد شد و اکنون بخشی از مراقبت های معمول بارداری است. مصرف آن به همه مادران باردار توصیه می شود. خواه والدین در انجام این کار آزاد باشند یا نه. روشن است که این روشها که حاصل سالها تلاش دانشمندان ، معلمان و دانشگاهیان کشور عزیزمان اسلامی است ، باعث شده است که بسیاری از مادران این کشور بارداری خود را با اطمینان و آرامش خاطر دنبال کنند.

وی گفت: “باید برای همه افراد روشن باشد كه آزمایشات غربالگری نشانه مثبت یا غیرطبیعی بودن جنین نیست.” “همانطور که از نام آنها مشخص است ، آنها فقط افراد خاصی را که باید به دنبال این روش ها باشند ، غربال می کنند.” تشخیص قطعی دهید.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بنابراین ، در درجه اول و مهمترین ، باید یک مشاوره مستقیم و کامل با والدین انجام شود و آنها را غربال کرد تا از اضطراب و نگرانی و تصمیمات اشتباه آنها جلوگیری شود. در عین حال ، باید توجه داشت که این آزمایشات غربالگری دارای برخی موارد مثبت کاذب است و وجود این آزمایشات مثبت کاذب بخشی از تمام روش های غربالگری در تمام شاخه های پزشکی است و تأیید می کند که معنی کلمه غربالگری باید حذف شود. مهم است که تشخیص دهید افراد با پاسخ های پرخطر سالم و دارای نقص هستند.

این متخصص زنان ادامه داد: اگر کلمه “پرخطر” در گزارش آزمایشگاهی فردی ذکر شده باشد ، به این معنی نیست که 100٪ عدم تعادل ژنتیکی دارد. به عنوان مثال ، اگر نتایج یک آزمون فردی 1 در 80 باشد. این بدان معناست که از هر 80 مادر یکی با شرایط مشابه این مادر ، یک کودک دارای فرزند آلوده و 79 نفر نیز یک فرزند سالم دارند. درست است که این وظیفه انسانی ، اخلاقی و شرعی ما است که از وجود روش های مفید برای بررسی تمام عدالت در بین مادران باردار آگاه باشیم ، اما تصمیم نهایی برای انجام یا عدم انجام آن با والدین بوده و هست.

این عضو انجمن پریناتولوژی خاطرنشان کرد: طبق آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور ، در سال 1998 ، حدود 9000 پروانه سقط جنین به طور قانونی صادر شده است که از این تعداد 8361 مورد دارای ناهنجاری در جنین است. از این تعداد 1800 مورد سندرم داون و ناهنجاری های کروموزومی و 6000 مورد اختلالات شدید جسمی و ساختاری جنین بودند. همچنین ، به 649 مورد به دلیل مشکلات تهدید کننده زندگی اجازه سقط جنین داده شده است. لازم به ذکر است که طبق همه پرسی ، مراقبت و آموزش کودک معلول ، عقب مانده و معیوب برای والدین دشوارتر از حد معمول است ، تا آنجا که در مشکلات پیش می آید ، سقط جنین قبل از انفجار روح هیچ مانعی ندارد و یک امر مذهبی است.

وی ادامه داد: پروانه سقط جنین صادر شده و طبق مقررات شرعی و قانونی توسط م legalسسه پزشکی قانونی صادر می شود. با این حال ، در این میان ، برخی از افراد جامعه ممکن است طبق اعتقادات خود با مواد فوق الذکر مخالفت کنند و حتی ممکن است مایل به داشتن فرزندی با معلولیت های ذهنی و جسمی شدید باشند. این دلیلی بر تعمیم باورهای او به کل جامعه و به ویژه به آسیب پذیرترین افراد نیست.

وی در پاسخ به س aboutال در مورد تعداد موارد آزمایشات مثبت کاذب ، توضیح داد: “در عین حال باید در نظر داشت که در هر صورت برخی آزمایشات دارای نتایج کاذب هستند ، انتظار داریم کسانی که آزمایش غربالگری انجام می دهند. در کشور ما هیچ مطالعه خاصی انجام نشده است و بر اساس آینده نگری انجام شده و نرخ مثبت کاذب براساس آن پیش بینی شده است ، هرچند اخیراً یک مطالعه گذشته نگر از طریق تلفن انجام شده و نتایج محققان در این مطالعه مثبت بوده است. آنها در کشور ما به دروغ پیش بینی کرده اند ، اما به نظر ما خطاهایی وجود دارد که نتیجه روش را به یک نتیجه قابل اعتماد تبدیل می کند.

این متخصص زنان و زایمان افزود: در هر صورت امیدواریم تحقیقات آینده و گزارش های دقیق وزارت بهداشت میزان مثبت کاذب واقعی را در کشور ما مشخص کند و اگر بالاتر از استانداردهای بین المللی باشد ، توسط وزارت بهداشت کنترل و استاندارد می شود. صورت موضوع را کاملا پاک نکنید. حذف آموزش مطالعه در شبکه های مراقبت های بهداشتی باعث تبعیض آمیز مادران ساکن در مناطق دور افتاده کشور می شود و دسترسی آنها به این روش های موجود را محروم می کند.

وی همچنین در مورد هزینه این نمایش ها گفت: اگرچه برخی از روشهای غربالگری موجود تحت پوشش بیمه هستند ، اما برخی از روشهای خاص تر ، که فقط برای جمعیت محدودی از زنان باردار مورد نیاز است ، تحت پوشش بیمه نیستند و باید در اینجا برای بیمه ذکر شوند. لازم به ذکر است که پوشش این خدمات از نظر مقرون به صرفه بودن بسیار مقرون به صرفه است زیرا برخی از زنان باردار به دلیل عدم پوشش بیمه ای برخی خدمات و مطمئناً به دلیل تولد و هزینه های بعدی کودک معلول چنین کاری نکرده اند. آنها بسیار بزرگتر از روشهای تشخیصی ، درمانی و حمایتی خواهند بود.

دکتر عبیری گفت: “اگر امتحانات غربالگری برطرف شود ، این ظلم به مردم جامعه است.” اطمینان از سلامتی جنین در ابتدای بارداری برای ادامه بارداری با ذهنی آرام و روحی سالم ، یک حق انکارناپذیر مادر است. من در اینجا تأکید می کنم که کسانی که می خواهند مغالطه کنند ، می گویند که اجبار فرافکنی اجباری فقط بازی با کلمات است تا مردم را گیج کند. او قبلاً مجبور نشده است. به تازگی ، این افراد ذکر کرده اند که مادر باردار نباید از این روش های جدید اطلاع داشته باشد. این فقط ظلمی علیه مادران به ویژه مادرانی است که در مناطق دور افتاده کشور هستند و با علوم پزشکی آشنایی ندارند زیرا از مادران و مادرانی که به هر قیمت به منابع علمی دسترسی دارند مطلع می شوند. آنها به دنبال فرافکنی خواهند بود که اختلاف طبقاتی بین اقشار مختلف جامعه را تشویق می کند.

انتهای پیام