اقتصادی

اوکراین جلوی انتقال نفت روسیه به اروپا را گرفت

شرکت خدمات نفتی روسی Transneft اوکراین را متهم به قطع خطوط لوله نفت به بخش‌هایی از اروپای مرکزی در اوایل ماه جاری به دلیل تحریم‌های غرب می‌کند که مانع از دریافت حقوق ترانزیت از مسکو می‌شود.

به گزارش خبر فوری، به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش نگرانی ها در مورد عرضه انرژی، قیمت نفت برنت روز سه شنبه 2 دلار در هر بشکه افزایش یافت و حدود 98 دلار معامله شد، اما در آن روز منفی شد.

اروپا به شدت به نفت خام، گازوئیل، گاز طبیعی و زغال سنگ روسیه وابسته است. قیمت حامل های انرژی در سال جاری به دلیل کمبود عرضه افزایش یافته است زیرا اروپا تلاش می کند انرژی روسیه را با منابع دیگر جایگزین کند.

جریان نفت در امتداد مسیر جنوبی خط لوله دروژبا تحت تأثیر قرار گرفته است، در حالی که مسیر شمالی که به لهستان و آلمان خدمات رسانی می کند بدون وقفه به کار خود ادامه می دهد.

اختلال در جریان خط لوله در روز سه شنبه بر کشورهایی مانند اسلواکی، مجارستان و جمهوری چک تأثیر خواهد گذاشت که همگی به نفت خام روسیه وابسته هستند و ظرفیت محدودی برای واردات انرژی جایگزین از طریق دریا دارند.

در این بیانیه آمده است که ترانزیت نفت اوکراین ارائه خدمات حمل و نقل به ترانس نفت را به دلیل عدم پرداخت متوقف کرده است. بنابراین از چهارم آگوست عبور نفت روسیه از اوکراین به مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک متوقف شده است.

شرکت اوکراینی خدمات حمل و نقل را با پیش پرداخت کامل این خدمات ارائه می کند. از سوی دیگر، انتقال نفت روسیه از طریق بلاروس به لهستان و آلمان ادامه دارد.

انتهای پیام