اقتصادی

مدیران شتاب بخش چرخ پروژه‌های اجرایی باشند

خبر فوری / کردستان استاندار کردستان گفت: با توجه به اینکه مشکلی در تأمین اعتبار پروژه ها وجود ندارد ، مدیران باید سعی کنند در اجرا نتیجه بگیرند و توسعه استان را از نظر زیرساخت نشان دهند ، همانطور که دکتر نوبخت قول داده است.

بهمن مرادنیا امروز (پنجشنبه ، هفتم بهمن ماه) در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان گفت که دکتر نوبخت ، پیش از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، اظهار داشت: در این بازدید ، دکتر نوبخت چندین نفر را افتتاح کرد پروژه ها ، مردم مطلوب هستند و در مدت زمان کوتاهی تصمیمات گرفته شده در مناطق مختلف راحتی مردم را فراهم می کند.

وی افزود: با توجه به قول دکتر نوبخت مبنی بر اینکه مشکلی در تأمین اعتبار پروژه ها وجود ندارد ، مدیران باید تلاش کنند تا در اجرا نتیجه بگیرند و توسعه استان را از نظر زیرساخت تعیین کنند.

استاندار کردستان در خصوص آب آشامیدنی سنندج گفت: تعهد مردم در این منطقه با اعتبار 200 میلیارد تومان تعیین شد اما 4 شهر قروه ، دهگلان ، بیجار و یاسوکند نیز مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: 450 میلیارد تومان و 1.1 میلیارد تن برای بهسازی آب در شهر قروه برای بیجار و یاسوکند در نظر گرفته شده است و برای این پروژه مهم در استان 1550 میلیارد مورد نیاز است.

بهرام نصراللهی زاده ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان ، در ادامه جلسه با بیان اینکه کردستان استانی با استعدادهای ویژه است اما دارای مشکلات مزمن توسعه است. “سرمایه گذاری های عمده ای در استان انجام شده و توسعه زیرساخت های کردستان تسریع شده است.

وی افزود: بزرگترین پروژه های استان در سخت ترین شرایط مالی کشور در حال انجام است و با کمک مدیریت عالی کشور چرخه توسعه در کردستان سریعتر پیش می رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان در مورد لایحه بودجه 1400 استان اظهار داشت: پیش نویس بودجه استان 930 میلیارد تومان اعلام شده است که در مجلس به نرخ رشد 76٪ تا 1550 میلیارد تومان رسیده و بنابراین سومین استان است. از نظر رشد اعتبار.

وی تعداد اعتبارات اختصاص یافته به پروژه راه آهن طی سال جاری را بیش از 650 میلیارد تومان اضافه کرد: این تعداد اعتبار در سال گذشته 400 میلیارد تومان بود.

نصراللهی زاده با بیان اینکه چرخ توسعه استان شتاب گرفته است و همه مدیران باید برای چرخش آن تلاش کنند ، تأکید کرد: این پروژه که 140 میلیارد توزیع اعتبار برای بهسازی جاده مریوان خواهد داشت ، به زودی آماده می شود.

وی در ادامه 98 درصد ضریب جمع آوری فاضلاب استان ، بازسازی بیمارستان سقز ، افتتاح سالن ورزشی جولان و دو برابر کردن فضای ورزشی ، دو برابر شدن سدهای رامشت و امیرآباد را به 99 میلیارد تومان ، خط انتقال آب آشامیدنی سقز از سقز چراغ ادامه داد. در تصفیه خانه سد -e-Weiss ، یک تفاهم نامه همکاری بین 2000 خانه نیازمند به اتمام رسانده و 1700 واحد ، جاده آسفالت 33٪ و آسفالت روستایی 10٪ افزایش یافته است ، 21 کیلومتر از گردنه صلوات آباد از مهمترین موارد است پروژه های مهم اجرایی استان در سال گذشته.

انتهای پیام