اقتصادی

تنها ۲ درصد از واگذاری ها سهم بخش تعاون بوده است

رئیس خانه تعاون می گوید علی رغم تأکید دولت بر قانون انتقال به بخش تعاون ، تنها دو درصد از نقل و انتقالات مربوط به بخش تعاونی است و این امکان را ندارد که تعاونی ها با خصوصی و رقابتی بخشهای عمومی

بهمن عبدالهی در مصاحبه با خبر فوری اظهار داشت: “کارآفرینان در بخش تعاون بارها از شرکت های دولتی خواسته اند که به بخش تعاونی منتقل شوند ، طبق گزارش های نظارتی ، آمار نشان می دهد که کمتر از 2٪ از انتقال ها در بخش تعاون ساخته شده است.

وی مهمترین دلیل این امر را عدم اعتماد به جابجایی مشاغل و مدیران دستگاههای اجرایی دانست و گفت: یکی از بهترین روشها برای جابجایی در سطح شهرها از طریق تعاونیهای توسعه شهری و تعاونیهای ملی در سطح ملی است.

رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: “تاکنون در بحث خصوصی سازی ندیده ایم که چه اتفاقی برای بخش تعاون بیفتد و تعاونی ها در انتقال و همچنین در بحث در مورد قانون. و دستورالعمل های خصوصی سازی “تا آنجا که می توانستند.

در همین حال ، عبداللهی ، با تأکید بر قانون دولت در مورد انتقال به بخش تعاون ، گفت: “متأسفانه ، سبک انتقال در سال های گذشته به این اندازه به بخش تعاونی منتفع نشده است ، زیرا حدود 2٪ از انتقال به بخش تعاونی رسیده است. بخش عملیاتی و تعاونی در عمل. رقابت با خصوصی و دولتی.

به گفته وی ، با توجه به اینکه بیش از 70 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت است ، برای افزایش سهم بخشهای غیر دولتی ، دولت باید کاهش یابد و انتقال دولت باید به نفع بخشهای تعاونی و خصوصی انجام شود.

انتهای پیام