اقتصادی

خیز بخش تعاون برای افزایش نوآوری و شکوفایی

پس از افتتاح چهار مرکز دیگر برای نوآوری و توسعه در بخش تعاونی در کشور ، تعداد این مراکز به 15 افزایش یافت تا سهم بخش تعاونی افزایش یابد ، و نوآوری و فناوری و توسعه دانش بنیان را در بخش تعاونی پیوند می دهد. تعاونی ها

به گزارش خبر فوری ، ایجاد و گسترش مراکز نوآوری و توسعه تعاونی (منتا) باعث افزایش بهره وری تعاونی ها و ارائه تحقیق ، توسعه و نوآوری در تعاونی ها می شود.
تا کنون 11 مرکز همکاری نوآوری در کشور راه اندازی شده است و هنگامی که چهار مرکز جدید در استان های سمنان ، گیلان ، خوزستان و سیستان و بلوچستان افتتاح شد ، این مراکز به 15 مرکز منتا ارتقا یافت.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادغام پایگاه دانش و نوآوری را به عنوان یک استراتژی اساسی در بخش تعاونی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که شرکت های مبتنی بر دانش در بخش تعاون توسعه یافته و در توسعه دانش و اکولوژی نوآوری مشارکت کنند. در بخش تعاونی کشور

مرکز نوآوری توسعه تعاون با مشارکت 49 درصد ضمانت سرمایه گذاری تعاونی و 51 درصد بانک توسعه تعاون راه اندازی شده است تا متقاضیان بتوانند در تعاونی هایی که رتبه مناسبی برای تسهیلات دریافت نمی کنند ، در سرمایه گذاری سرمایه گذاری کنند. وام.
تشکیل Menta اولین گام مشترک بین معاون وزیر تعاون ، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای بخش تعاونی کشور است.
یکی از مأموریت های اصلی منتا در زمینه توسعه نوآوری در تعاونی ها ، تشکیل اکوسیستم آن و ارتباط بین بدنه تعاونی کشور و عوامل نوآوری و دانش کارآفرینان نوآور در مقوله همکاری است.
محمد جعفر کبیری ، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با خبر فوری در مورد جزئیات راه اندازی مراکز نوآوری و توسعه بخش تعاونی اظهار داشت: در وزارت تعاون توجه ویژه ای به نوآوری داریم و به دنبال توسعه در همه استانها ” این مراکز همچنین برنامه ای برای تعاونی های سنتی دارند که می خواهند به ایده های نوآورانه روی آورند و این تعاونی ها می توانند با توسعه ظرفیت ، بهره وری را افزایش دهند.
وی افزود: توسعه نوآوری یکی از رویکردهای جدی ما در بخش تعاونی است ، با حمایت تعاونی های دانش بنیان و شرکت های نوپا که در تلاش هستیم تا در بخش تعاونی اجرا کنیم.
معاون وزیر تعاون در خصوص ایجاد مراکز نوآوری و توسعه تعاونی گفت: در حال حاضر 11 مرکز نوآوری و توسعه تعاونی (ضرابخانه) در کشور وجود دارد و با افتتاح این چهار مرکز ، تعداد مراکز ضرابخانه به 15 مرکز برسد. “
به گفته کبیری ، بودجه مستقلی برای فعالیت این مراکز در نظر گرفته شده است و بر اساس اهداف ، هر استان تا پایان سال آینده یک مرکز “ضرابخانه” خواهد داشت.
یکی از اهداف ایجاد مراکز نوآوری تعاونی ، مشارکت در تشکیل و تقویت واحدهای تحقیق و توسعه در بخش تعاونی و بهبود بهره وری شرکتهای تعاونی بود.
به گزارش خبر فوری ، اکوسیستم نوآوری بخشی از نیازهای کشور را برآورده می کند که بخش تعاونی در گذشته قصد داشت به طرق مختلف برآورده کند و از طریق پیوند بین نوآوری و همکاری ، ارزش افزوده اقتصادی جدیدی برای کشور ایجاد می کند.
در شرایطی که کشور با شدیدترین تحریم های ظالمانه و محیط تجاری در کشوری مواجه است که تاج آن آثار اقتصادی جدی را تحمیل می کند ، توسعه بخش تعاونی می تواند به افزایش تاب آوری اقتصادی کشور کمک کند.
انتهای پیام