اقتصادی

رشد ۲۳ درصدی اشتغال صنعتی و بهره‌برداری از ۶۵۰۰ واحد صنعتی

معاون امور صنایع وزارت صمت با تشریح سیاست های اجرایی وزارتخانه در طول سال تولید ، پشتیبانی و برچیدن اعلام کرد که سال گذشته 6500 واحد صنعتی وارد مدار تولید شدند و بیش از 1500 واحد صنعتی باقیمانده دوباره راه اندازی شدند.

به گزارش خبر فوری ، مهدی صادقی نیارکی با اشاره به شاتا ، در اولین جلسه هیئت مدیره معاون امور صنایع وزیر صنعت گفت: بازگشت 1500 واحد تولیدی به چرخه تولید.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بررسی شاخص های صنعت کشور ، به افزایش 40 درصدی پروانه های تأسیس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1399 تعداد پروانه های تأسیس به بیش از 36 هزار مورد رسیده است.

وی همچنین از افزایش 23 درصدی اشتغال صنعتی در کشور خبر داد و افزود: سال گذشته حدود 6500 واحد صنعتی راه اندازی شد که برای بیش از 121 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی همچنین رشد 85 درصدی واگذاری زمین های صنعتی را به متقاضیان داد و گفت: سال گذشته بیش از 4500 هکتار زمین صنعتی برای سرمایه گذاری در بخش تولید به متقاضیان واگذار شد.

صادقی نیاراکی با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری امسال گفت: در سالی که مقام معظم رهبری به بخش تولید اختصاص داده اند ، تمام عناصر دولت و دستگاه های اجرایی باید بر حمایت از کارآفرینان صنعتی و معدنی کشور متمرکز شوند.

معاون امور صنایع وزارت صمت با تأکید بر لزوم تدوین شاخص های کمی برای اجرای اقدامات م institutionsسسات و م institutionsسسات برای انطباق با منویات مقام معظم رهبری ، افزود:

صادقی نیاراکی اظهار داشت که در شرایط فعلی ، به منظور تسریع در روند توسعه بخش صنعتی کشور ، می توان کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در کشور انجام داد تا قوانین و مقرراتی را که مانع توسعه بخش تولیدی هستند ، شناسایی کند. محیط صاحبان صنایع را بهبود ببخشید.

وی حمایت از توسعه تولید داخلی در صنایع استراتژیک از جمله سیاست های حمایت از بخش تولیدی را ذکر کرد و گفت: “پیش بینی هایی برای صنایعی که اخیراً در کشور مستقر شده اند باید انجام شود و حداقل به سه سال زمان نیاز دارد ، کاملاً پشتیبانی می شود. “این زمینه را برای تقویت و توانمند سازی این صنایع فراهم کرد.

سرانجام ، وزیر امور صنایع وزارت صمت به محیط داخلی و بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت که محیط صنعتی کشور باید به زندگی خود در یک محیط امن و دور از تلاطم ادامه دهد و از صنایع بومی در هر شرایطی محافظت و محافظت کند. این به عنوان یک موجودیت جدید به عنوان یک اولویت برای همه عناصر دولت و دولت دیده می شود.

انتهای پیام