اقتصادی

احیای ۱۵۸۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در کشور

خبر فوری/ کردستان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور از احیای 1580 واحد تولیدی و صنعتی ثابت کشور خبر داد.

علی رسولیان شامگاه پنجشنبه (۲۵ تیرماه) در کنار دیدار چهره به چهره با فعالان اقتصادی استان کردستان اظهار داشت: پاسخگویی صحیح به مطالبات مردم رویکرد جدی دولت سیزدهم است و ما در وزارتخانه هستیم. صنعت، معدن و تجارت همراه با مردم و تلاش سرمایه گذاران به دنبال حکمرانی مناسب در بخش صنعت هستیم.
روز پنجشنبه در آستانه سفر رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان دولت کردستان، علی رسولیان با حضور در میز خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت و نشست حضوری و زنده از نزدیک مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار داد. از صنعتگران، معدن کاران و بازرگانان کردستان. بررسی و پیگیری.

117 فعال اقتصادی از استان کردستان در این برنامه دیدار مردمی که بر سر میز خدمات صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که از این تعداد 62 نفر از مشتریان درخواست کردند، 117 فعال اقتصادی استان کردستان به ارائه مسائل، درخواست ها و مشکلات خود پرداختند. وزارت صنعت، معدن و تجارت و مابقی به سایر دستگاه های اجرایی مرتبط هدایت شدند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران پیش از این برنامه از چند واحد شهرک های صنعتی کردستان بازدید و از روند واگذاری غیرشخصی و الکترونیکی و وضعیت نهایی بازدید کردند. پروژه های عمرانی در سطح شهرک ها و شهرک های صنعتی کردستان تنظیم شد.

اختصاص بازدید روستایی از دهکده صنعتی سنندج به مبلغ 4/8 میلیارد تومان برای زیرساخت های شهرک های صنعتی

رسولیان در ادامه سفر به کردستان به دهکده صنعتی سنندج 4 (سرنجیانه) رفت و از نزدیک از وضعیت آخرین زیرساخت های این دهکده صنعتی بازدید کرد.

سنندج طی 4 تا 2 ماه آینده بر مشکل پیمانکاری جاده دسترسی و مشکلات آبرسانی تاکید کرد و از همه صاحبان پروژه در این شهر خواست تا در اجرای واحد تولیدی خود تسریع و شروع به کار کنند، اعلام کرد: امسال هشت میلیارد توماس برای ایجاد و تقویت زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی هزینه می شود.

وی وجود منطقه ویژه اقتصادی در بانه را از اختیارات استان دانست و یادآور شد: زیرساخت های اساسی در این منطقه ایجاد شده و تاکنون زمین به 25 متقاضی اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران افزود: نهضت ایجاد کارگاه های کوچک را از یک سال پیش آغاز کردیم و برای ایجاد 1000 کارگاه برنامه ریزی کردیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از 1400 کارگاه کوچک در کشور ساخته شده و در مرحله بهره برداری قرار دارد.

احداث شهرک صنعتی بزرگ در کردستان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مشکلات این استان را در تامین زمین صنایع دانست و اظهار داشت: کمبود زمین دولتی باعث شده است که برای ساخت شهرک و منطقه صنعتی زمین بخریم که افزایش یافته است. قیمت زمین در این استان بوده است. اما با وجود این مشکلات به طور جدی به دنبال رفع کمبود زمین صنعتی در کردستان هستیم

شرکت شهرک های صنعتی کردستان در 13 اردیبهشت 1370 به عنوان یک شرکت سهامی خاص تأسیس شد و تاکنون در 12 روستا، هفت ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان زمین اختصاص داده است.


این شرکت به عنوان مرکز خدمات بازرگانی و فناوری، با انعقاد 1488 قرارداد و بهره برداری از 720 واحد صنعتی و کارگاه، زمینه اشتغال 12000 نفر را در استان کردستان به صورت مستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام