اقتصادی

پیام نویسنده «اقتصاد سیاسی جهانی» به فارسی‌زبانان

نویسنده کتاب “اقتصاد سیاسی جهانی” از انتشار ترجمه فارسی این اثر ابراز خرسندی کرده و گفته است که وی در این کتاب سعی کرده است نظریه های جایگزین را بدون تحمیل رویکرد نظری خاص به مخاطبان ارائه دهد.

به گزارش خبر فوری ، به نقل از روابط عمومی با سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ، جان رونهیل ، استاد دانشگاه واترلو در یک پیام ویدئویی گفت: “من از شهر واترلو به شما یک سلام گرم می رسانم.”

در آن پیام ، نویسندگان کتاب “اقتصاد سیاسی جهانی” از الهه نوری و محمدعلی موسوی برای ترجمه این کتاب تشکر کرده و از این که آثارشان برای فارسی زبانان قابل مشاهده است ابراز خرسندی کردند.

وی گفت: “20 سال پیش بود که برای اولین بار با انتشارات دانشگاه آکسفورد در مورد تکمیل این کتاب صحبت کردم.” تاکنون شش نسخه از این کتاب منتشر شده است و این اثر قبلاً به زبان های چینی ، یونانی ، ایتالیایی و لهستانی ترجمه شده است که اعتقاد بر این است محبوبیت عمومی دارد.

رونیل در توضیح هدف از تکمیل این کتاب اظهار داشت: هدف اول گردآوری تیمی از محققان بود که همگی از چهره های برجسته رشته های خود هستند. فصل هایی به طور خاص برای این کتاب نوشته شده است. بیشتر کتابهای منتشر شده در حوزه ما شامل مقالاتی است که قبلاً منتشر شده است ، اما بر خلاف این روند ، این کتاب دارای محتوایی کاملاً اصلی است که صرفاً برای هدف کتاب طراحی شده است.

وی افزود: ما شروع به تولید كتابی كرده ایم كه برای دانشجویان بسیار چالش برانگیز است ؛ این كتاب نه تنها اطلاعات اساسی و اساسی در زمینه های مختلف اقتصاد سیاسی جهانی را ارائه می دهد ، بلكه دیدگاه های نظری معاصر را نیز ارائه می دهد. با این حال ، هیچ تلاشی برای تحمیل ما می خواهیم آنها را ارائه دهیم و آنها را به چالش بکشیم تا یکی یا بیشتر را که از نظر آنها جذاب تر است انتخاب کنند.

وی گفت: “به عنوان مثال ، ما می خواستیم دانش آموزان در مورد اینكه چرا برخی از گروه ها از اقتصاد داخلی به نفع آزادسازی اقتصادی و برخی دیگر به حمایت از حمایت هستند ، بیندیشند.” چرا سیستم مالی از قبل تحت تأثیر بحران های بدهی قرار دارد؟

رونیل گفت: “این كتاب با موضوع جهانی سازی تنظیم شده است.” ثابت شده است که این مضمون سازگار است و اهمیت امروز آن به اندازه زمانی است که برای اولین بار در کتاب معرفی شده است. در سالهای اخیر با افزایش پوپولیسم شاهد واکنش شدید جهانی شدن هستیم. همانطور که در دولت ترامپ در ایالات متحده و تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا مشاهده شد.

وی گفت: “در بسیاری از نقاط جهان ، بیماری همه گیر Covid-19 دولت ها را بر آن دارد تا امنیت اقتصادی ملی را در اولویت قرار دهند.” ما هنوز نمی دانیم که آیا این منجر به بازگشت به جهانی شدن می شود یا خیر. موضوعی که با سهم تجارت بین الملل در اقتصادهای ملی سنجیده می شود. البته به نظر می رسد که این تعهد ما به قوانین تجارت بین الملل را خدشه دار کرده است.

نویسنده کتاب “اقتصاد سیاسی جهانی” در پایان می گوید: “این کتاب به دنبال بررسی عمیق این موضوعات است و در نتیجه کتابی شگفت انگیز با 14 فصل است.” ترجمه یکی از کتابهای این کتاب کار فوق العاده ای است ، بنابراین صحبت های من را ترک کنید و از الهه نوری و محمدعلی موسوی برای همه تلاش ها مجدداً تشکر می کنم.

ترجمه فارسی “اقتصاد سیاسی جهانی” از جان رانل به تازگی منتشر شده است. این کتاب در 1012 صفحه ، قطع شده از وزیری و به قیمت 200000 گوجه فرنگی توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است. علاقه مندان برای تهیه این اثر می توانند به 16 کتابفروشی بین سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تهران ، خیابان انقلاب اسلامی ، خیابان فلسطین و تقاطع ولیعصر مراجعه کرده و همچنین با سایر فروشگاه های آن سازمان تماس گرفته و یا با شماره 02164876625 تماس بگیرند.

انتهای پیام