اقتصادی

مهمترین بحران اقتصاد ایران چیست؟/ ندری: اصل مشکل اقتصاد ایران برای کاندیداها روشن نیست

وی در مصاحبه با خبرگزاری کامران نادریک خبر فوری گفت: “متأسفانه اقتصاد ایران دارای مشکلات زیرساختی بسیار عمیق ، کسری بودجه ، افزایش نقدینگی و تورم بلند مدت و بحران سیستم بانکی و مالیاتی و … همه از مشکلات است. سالها گرفتار اقتصاد ایران. “اما شعارهای کاندیداها این است که اصل مسئله برای آنها روشن نیست.

وی در توضیح این موضوع ادامه داد: “ایجاد نقدینگی یا به عبارت ساده تر چاپ پول باعث شده است که تورم در کشور سالها ادامه داشته باشد و همه این شعارها مبتنی بر استفاده از منابع بانکی و ایجاد و رشد پول است. تورم.”

بزرگترین بحران در اقتصاد ایران چیست؟  / نادری: اصل مشکل اقتصادی ایران برای کاندیداها روشن نیست

وی گفت: این شعارها به این معنی است که اگر فروش نفت ایران فردا بهبود یابد ، امروز پول نفت هر روز هزینه می شود. وی گفت: این مشاغل نشان می دهد كه هیچ تفكر جدیدی در بین نامزدها وجود ندارد و درمان اصلی درد مشخص نیست.

نادری گفت: “با چنین شعارهای اقتصادی ، من انتظار رشد اقتصادی منفی را پس از یك دهه رشد منفی ندارم ، زیرا حتی اگر صادرات نفت دوباره شروع شود و تحریم ها برداشته شود ، هیچ چیز اساسی اتفاق نمی افتد و این نگرانی بزرگی است.” به گفته وی ، وقتی تمام شعارها به موضوع اقتصاد معطوف است ، باید مشاوران اقتصادی نامزدها ارائه شود.

مصاحبه مفصل با کامران نادری (اینجا) را بخوانید.

223225