دولت از بازار سهام سوءاستفاده نکرده است

دولت از بازار سهام سوءاستفاده نکرده است

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه کاهش نرخ ارز منجر به سقوط شاخص بورس نمی شود گفت: اتفاق نیفتاده است که دولت با بورس بدرفتاری کند.

به گزارش خبر فوری ، فرهاد دژپسند که بیش از 154 میلیارد سهم فروخته بود و 34 میلیارد میلیارد تومان در توما خصوصی کرده بود ، با طرح این سوال که آیا این عملکرد وزارت اقتصاد نیست ، گفت: سوال این است که حقوق پرداختی را از کجا تأمین کنیم. بنابراین اگر این بودجه نیست ، پس باید آن را با وام گرفتن از بانک مرکزی پرداخت کنیم.

وی افزود: سوال این است که تأثیر تورم در تأمین مالی بدهی بانک مرکزی چه بود؟ دلیل حضور نداشتن در حال حاضر این است که ما به گونه ای عمل کرده ایم که برای چندین ماه دستمزدها را تثبیت کرده است. بنابراین ما از افزایش بیشتر تورم جلوگیری کردیم. همچنین با رویکردی متفاوت به بهبود اظهارنامه و درآمد مالیاتی کمک کرد.

به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برخی تصور می کنند که سقوط نرخ ارز به طور حتم منجر به سقوط در بازار سرمایه خواهد شد و من فکر می کنم این اشتباه است. وقتی تجارت خارجی از کشور جریان می یابد ، بسیاری از شرکت ها براساس صادرات و نرخ ارز می توانند از ظرفیت خود بیشتر استفاده کنند.

وی افزود: “پیش بینی ما این است که نرخ بیکاری افزایش زیادی نخواهد یافت. اگر امسال و سال آینده نرخ رشد اقتصادی مثبت باشد ، در سال آینده سرمایه گذاری ها پس از قرار گرفتن در یک وضعیت بد سودمند خواهند بود. از تورم امسال به عنوان معیار دولت استفاده کنید ، اما توجه داشته باشید که این تورم پس از یک جنگ سه ساله اعمال شده در نتیجه تحریم های ظالمانه رخ داده است. آیا تورم یک کشور وجود ندارد؟

به گفته دژپسند ، ما همچنین رشد اقتصادی دو رقمی را تجربه کرده ایم. بدهی ها و بازارهای سهام 500 میلیارد دلار بودجه تأمین شده است ، اما سهم دولت از این میزان بودجه عددی نبوده است. در مورد اوراق بهادار ، فروش سهام به منظور متعادل سازی عرضه و تقاضا انجام می شد و نه به منظور تأمین مالی. اگرچه این امر در رابطه با همه منابع درآمد دولت تا حدودی اتفاق افتاد ، اما باید توجه داشت كه این افراد اشخاص حقوقی خریداری كننده این اوراق بودند. دولت از استخر بورس سو ab استفاده نکرده است. با توجه به جو روانی ، این مشکل حل شده است.

وی گفت: منابع در صورت عدم بازگشت به سیستم بانکی باعث تورم می شوند. سال آینده 150 میلیارد عنوان می فروشیم. به همین دلیل فروش خالص و تسویه حساب 20 یا 30 میلیارد میلیاردی اوراق قرضه به نفع جمع آوری نقدینگی است. از آنجا که فروش خالص اوراق قرضه دولتی در سال آینده راهی برای انباشت نقدینگی است ، هیچ تزریق انجام نمی شود. در سررسید پایتخت ، من در مورد نیاز به پرداخت از یک منبع و سود اوراق قرضه صحبت کردم ، که می تواند منجر به تورم بیشتر شود. من اظهار داشتم که بازگشت اصل و سود یک طرفه است. یعنی اگر فقط خرید یا فروش بود ، نقدینگی تغییر می کرد.

انتهای پیام