اخبار جامعه

مدیران شهری تهران هم واکسن کرونا زدند؟/ پاسخ نژادبهرام

زهرا نژاد بهرام ، یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ، درباره سرنوشت توزیع واکسن کرونا به کارگران شهرداری گفت: “تاکنون هیچ خبری مبنی بر توزیع واکسن کرونا خارج از مقررات تهران منتشر نشده است. دولت”. تلاش ما در شورای شهر تهران و شهرداری معطوف به تهیه واکسن برای سایتهایی است که بیشترین تماس را با مردم دارند. ما برای گرفتن واکسن ضد تاج برای همکارانمان در بهشت ​​زهرا و پاک کننده ها و رانندگان حمل و نقل عمومی با وزارت بهداشت مذاکره کردیم.

وی ادامه داد: اکنون اگر برخی از همکاران ما در بهشت ​​زهرا دریافت واکسن کرونا را متوقف کرده باشند ، مسلماً مشکل توزیع واکسن ها تحت نظارت وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با فساد کرونا خواهد بود. بنابراین ، این واکسن ها برای شخص خاصی در دسترس نیستند. نباید تصور کرد که این واکسن ها به شورای شهر تهران یا شورای شهر داده شده اند. این واکسن ها در مقر تاج ملی موجود است. ستاد فساد تاج مسئول شامل کارکنان شهرداری است. اگر واکسن در جایی لغو شود ، واکسن های باقیمانده در مقر تاج نگهداری می شوند و هیچ ارتباطی با شورای شهر تهران یا شورای شهر ندارند. بنابراین مدیریت شهر تهران شامل این حوزه نمی شود.

نژاد بهرام در پاسخ به اعلام آمادگی مسئولان شرکت شهر سالم برای واردات واکسن کرونا اظهار داشت: آنچه مسئولان شرکت شهر سالم گفته اند این است که اگر وزارت بهداشت شرایط لازم را فراهم کند ، کرونا آماده خرید و واردات واکسن است. “

وی در پاسخ به اینکه شرکت شهرسلام چه مکانیسمی را خریداری خواهد کرد ، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم. زیرا همه این موارد و اقدامات تحت نظارت وزارت بهداشت است تا سازوکارهای لازم برای فعالیت به عنوان یک نهاد عمومی فراهم شود. اعلام آمادگی مدیریت شهری برای انجام این کار از همین جا ناشی می شود.

یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره اولویت کارکنان شهرداری برای دریافت واکسن کرونا گفت: ما اولویت ها را تعیین کرده ایم. همکاران ما در بهشت ​​زهرا خالص؛ رانندگان وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی یکی از اولویت های اصلی ما هستند.

نژاد بهرام با بیان اینکه با استعفا کارگران در بهشت ​​زهرا در اولویت کدام گروه از کارگران قرار می گیرد ، گفت: مطمئناً این اولویت به رانندگان وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی می رسد. ما اولویت های خود را برای توزیع واکسن تاج اعلام کرده ایم. ما برای سه گروه از کارگران در بهشت ​​زهرا واکسن تاج نشان داده ایم. ما مقدسین و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی را می خواهیم. دلیل این امر این است که این سه گروه بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند. اما تصمیم برای توزیع واکسن به دفتر کرون بستگی دارد. مسئولان ستاد کرونا اولویت اول را با کارکنان بهشت ​​زهرا آغاز کردند. اولویت بعدی پاکبان ها بود ، آنها توزیع واکسن پاکبانز را نیز شروع کردند. اولویت سوم رانندگان حمل و نقل عمومی ما هستند.

یکی از اعضای شورای شهر تهران در پاسخ به نگرانی های مدیران شهر تهران مبنی بر دریافت غیرقانونی واکسن تاج ، گفت: مدیران شهر تهران این کار را انجام نمی دهند و انجام نخواهند داد. علاوه بر این ، تمام اقدامات مربوط به توزیع واکسن تحت نظارت ستاد مبارزه با فساد کرونا انجام می شود.

نژاد بهرام درباره نظارت و توزیع واکسن تاج در شهرداری تهران گفت: باید چنین نظارتی وجود داشته باشد. زیرا کار شورا را کنترل می کند. وظیفه شورا نظارت و تنظیم سیاست است. این موضوع یکی از وظایف شورا است. شورا بر هر کاری که مدیریت شهری انجام می دهد نظارت می کند. اما کمیته بهداشت شهرستان قطعاً قوانین توزیع واکسن تاج را کنترل خواهد کرد.

47237