اخبار سلامت

هموطنان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل کرونا سهیم باشند

وزیر بهداشت و ناظر ویژه Covid 19 فرآیند واکسیناسیون در سفرهای خود به سبزوار و سمنان از روند درج تاج گذاری گروه های هدف دانشگاه های علوم پزشکی بازدید کرد و روند ارائه خدمات را ارزیابی کرد.

به گزارش خبر فوری دکتر علی ابراز در بازدید از سبزوار ، ضمن بازدید از مراکز واکسیناسیون مراکز گسترده آموزش پزشکی و کمک های اولیه در سبزوار ، روند تزریق واکسن را از نزدیک مشاهده و از آنها به دلیل اقدامات و خدمات ارائه شده تشکر کرد.

وی در سفری دیگر به استان سمنان با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت دامغ چراغیان برای بررسی نحوه اجرای برنامه واکسن و ابراز خرسندی از پیشرفت واکسن تاج در این شهرستان ، اظهار داشت: از جمله دانشگاه های علوم پزشکی کشور ، پزشکی است.

مشاور ویژه وزیر بهداشت درباره واکسن Covid 19 ، در صحبت با کارکنان مرکز خدمات جامع سلامت چراغیان در دامغان ، خاطرنشان کرد که بیشتر کارکنان بهداشتی در این شهر ، مانند سایر مناطق تحت پوشش این دانشگاه ، داوطلبانه واکسن دریافت کرده اند. در برابر Covid 19 برنامه ریزی کنید و امیدواریم که یک بار دیگر با کمک خداوند و کمک انسانهای باهوش این طرح با موفقیت اجرا شود و نتایج مطلوبی حاصل شود.

وی به سفر به مناطق تحت پوشش دانشگاه ادامه داد ، به همراه دکتر دانایی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان – کوید 19 همچنین از مرکز خدمات جامع سلامت حضرت رقیه سمنان برای اجرای طرح واکسیناسیون علیه این بیماری بازدید کرد.

دکتر ابراز ابراز خرسندی از سرعت و دقت فرآیند تلقیح تاج در این دانشگاه کرد و گفت: “طبق آماری که از دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر ایالت گرفته شده است ، این دانشگاه از نظر صحت اولین و برجسته ترین دانشگاه است ، سرعت کار و انطباق شاخص های ایمن سازی برای تزریق واکسن ، به ویژه از نوع Astrazenka.

وی ضمن تشکر از کووید 19 ، ناظر ویژه وزیر بهداشت ، رئیس دانشگاه ، معاون آموزشی و مدیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، اظهار داشت: واکسیناسیون در این دانشگاه طبق دستورالعمل ها و دقیقا همراه با تولید و رشد واردات واکسن به گروه های هدف ، اولویت های زیر لحاظ می شود.

وی افزود: اولویت اول بهورزان ، جانبازان ، ایزدان و کارگران صومعه هایی بود که واکسینه شدند و اولویت دوم بیماران سالخورده و صعب العلاج هستند که با توجه به سن واکسینه می شوند.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان حدود 7000 دوز واکسن دریافت کرده است

در ادامه این سفر ، دکتر نوید دانایی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان – اظهار داشت: طبق سند ملی و تعداد افراد در گروه های پرخطر ، واکسن به این دانشگاه داده شده و تاکنون حدود 7000 دوز از واکسن ها در دسته های مختلف دریافت شده اند. ، واکسن آخرین دسته واکسن های ارائه شده اوایل هفته آینده به پایان می رسد.

سمنان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، ادامه داد: تزریق واکسن به افراد در معرض خطر ، از این افراد محافظت می کند ، از بروز آن می کاهد و زنجیره عفونت را کاهش می دهد ، در نتیجه واکسن در خانه ایجاد می شود و واکسن بیشتری از گروه های دیگر وارد می شود.

مردم باید پروتکل های بهداشتی را با دقت و به طور کامل دنبال کنند

گفتنی است ، ابراز در ادامه سفر ، همچنین از کلینیک غربالگری بیماری های عفونی (مرکز غربالگری تاج منتخب) در سمنان در تاریخ 17 شهریور بازدید کرد و از زحمات همکاران تشکر کرد و با پزشک و پرسنل نگهبان صحبت کرد. ، قرارداد را بررسی و ارزیابی کنید.

مشاور ویژه وزیر بهداشت در مورد موج چهارم بیماری ویروس کرونا و افزایش تعداد مراجعه کنندگان مشکوک به علائم کرونا در چندین مرکز Covid 19 تحت حمایت دانشگاه گفت: ما از همه همشهریان خود می خواهیم مراقبت از آنها را انجام دهند. با دقت و رعایت کامل تمام دستورالعمل های مربوط به سلامت این بیماری.

به گفته این وب سایت ، وی با ابراز خرسندی از روند ارائه خدمات در مناطق تحت پوشش دانشگاه ، از زحمات رئیس دانشگاه ، معاونان ، مدیران و مدافعان بهداشت تشکر کرد.

انتهای پیام