اخبار جامعه

از تزریق متقلبانه واکسن کرونا به اسم امحا و اسراف تا کرونای هندی

خبر فوری / اصفهان رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از بین بردن واکسن نوعی پیشگیری و مبارزه با فساد احتمالی است گفت: “کسانی که به طور غیرقانونی در این لیست هستند نمی توانند آمپول های جعلی را صدا بزنند. .

کیانوش جهانپور امروز (دوشنبه ، 5 اردیبهشت) در پاسخ به خبرنگاران و برای جلوگیری از این تخلفات به گزارش خبر فوری درباره واکسیناسیون و ریشه کن کردن واکسن پاسخ داد: همه واکسن ها نباید ریشه کن شوند و این یک اشتباه است. در میان واکسنهایی که ما داریم ، واکسن Sputnik فقط به دلیل شرایط خاص نگهداری باید تزریق شود ، زیرا با خارج شدن از سرما نمی توان حداقل 20 درجه سانتیگراد آن را ذخیره کرد ، اما بقیه واکسن ها نباید دور ریخته شوند.

وی گفت: “چندین روش برای جلوگیری از سو abuse استفاده وجود دارد ،” و اشاره کرد که اسپوتنیک نقش اصلی را در واکسن بازی می کند و بنابراین نگران کننده است. یکی تزریق واکسن های مازاد ، همانطور که در ابتدا در ایالات متحده اتفاق افتاد و در مراکز واکسیناسیون صف هایی وجود داشت که افراد در صورت عدم بازگشت واکسن آنها بدون اجازه واکسینه می شد ، حتی اگر این کار متوقف شده باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی راه حل بعدی را ریشه کن سازی واکسن دانست و افزود: و به نام جلوگیری از زباله.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبر فوری در مورد این تخلفات گفت: “در هر صورت واکسن به طور فعال انجام می شود و افراد مطلع و آماده می شوند و به طور کلی تخلفاتی نیز رخ می دهد.” احتمال سقوط آنها کمتر است و واکسینه شدن است و افرادی که ممکن است غیرقانونی باشند در این لیست نمی توانند برای جلوگیری از واکسن واکسینه شوند. این کلاه به سیستم سلامت نمی رود.

جهانپور تأكید كرد: این افراد از هر رده ، در هر سطح و هر كشور تحت درمان قرار خواهند گرفت و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی در پاسخ به س questionال دیگر خبرنگار خبر فوری ، درباره افرادی که فرم ها را پر می کنند اما واکسینه نمی شوند ، توضیح داد: به هر حال ما به سازمان ها ، ارگان ها ، م institutionsسسات ، م institسسات و انجمن هایی که نماینده و لیست ما بودند مراجعه کردیم. ، اما برخی ممکن است سهمیه واکسن سایر گروههای هدف را نقض و تزریق کنند. این افراد قطعاً به دادگستری ارجاع می شوند یا ممکن است دادستان به عنوان دادستانی که وارد برخی از شهرها شده است نیز شامل شود. البته متأسفانه ما برای جلوگیری از چنین اقدامی باید با افراد درگیر در موضوع و ناظران سیستم بهداشت و درمان سر و کار داشته باشیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوالی که ممکن است برای رزرو سهمیه واکسیناسیون برای افرادی که نمی خواهند واکسینه شوند در نظر گرفته شود. وی گفت: “در افراد ذخیره ، مشکلات و دشواری هایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود ، با این حال ، با واکسن های مختلف با شرایط مختلف ذخیره سازی ، واکسن عمومی در این سطح بالا نیز دارای مشکلاتی است.

وی گفت: “نگرانی بیشتر درباره مرحله اول واکسن وجود دارد.” بنابراین ، مجبور نیستیم به جایی برویم و لیست کلی است و از گروه های تخصصی تهیه می شود. با ثبت نام افراد در سیستم ، گزارش دهی آنها و دسترسی به مراكز ، افراد همزمان پذیرفته نخواهند شد ، هیچگونه اضافی وجود ندارد و تخلفات كاهش می یابد.

به گزارش خبر فوری ، جهانپور همچنین در مورد شناسایی کرونا هند در این کشور گفت: تاکنون هیچ موردی از توالی ژنتیکی متناسب با نوع هندی مشاهده نکرده ایم ، اما در روزها و هفته های آینده شاهد این امر خواهیم بود ، اما امیدواریم که این روند به تأخیر بیفتد.

وی گفت: “کیت های تشخیصی در انواع تاج ها رایج است ، اما تشخیص های خاص نیاز به توالی ژنتیکی دارند که ما نیز داریم ، اما به دلیل هزینه ، ما نمی توانیم این کار را برای هر فرد با آزمایش PCR انجام دهیم.” توالی ژنتیکی را همزمان انجام دهید.

جهانپور خاطرنشان کرد: از هر استان ، از نمونه ها یا موارد مشکوک ، بسته به سابقه بیمار ، که ممکن است متفاوت باشد ، نمونه ها انتخاب می شوند ، علاوه بر PCR ، برای توالی ژنتیکی ارسال می شوند و اگر توالی ژنتیکی را تأیید کنند. او از هند است ، اعلام شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی درباره تاج هند توضیح داد: “دو جهش عمده همزمان رخ داده است که برخی از آنها نیز جهش فوق العاده ای دارند اما هنوز ناکافی است شواهد و مستندات. ” نگران کننده این است که ما علاوه بر بیماریزایی و شدیدتر از همه انواع قبلی ، در ابتدای فصل واکسیناسیون هستیم ، اما این احتمال وجود دارد که این ویروس جهش یافته از سد ایمنی و واکسن فرار کند. برای این نوع ، اگرچه ما هنوز شواهد علمی کافی نداریم و جهان اظهارات خاصی ارائه نداده است ، اما اگر این اتفاق بیفتد ، ما مجبوریم بسیاری از واکسن ها را دوباره طراحی کنیم.

انتهای پیام