اخبار جامعه

بی‌توجهی به تزریق واکسن کرونا پذیرفتنی نیست/ ۴۰ هزار نفر هنوز دوز سوم واکسن را تزریق نکردند

خبر فوری/ گلستان فرماندار کلاله گفت: متأسفانه حدود 40 هزار نفر برای مرحله سوم واکسن کراون مراجعه نکردند. “این قابل قبول نیست.”

فرهاد شیبک ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا بر لزوم تکمیل سه دوز واکسن کرونا تاکید کرد. برخی از مردم هنوز به واکسن اعتقاد ندارند و واکسن نمی زنند.

وی با بیان اینکه برخی از افرادی که واکسن تاج رنگ شهرستان را نداشتند و مشکل ایجاد انگ در جایگاه قرمز تاج محدودیت هایی را برای شهرستان ایجاد کرد، افزود: متأسفانه بیش از 20 هزار نفر در طول 5 سال به این موضوع پرداختند.

فرماندار کلاله خاطرنشان کرد: متأسفانه 16 هزار و 200 نفر از جمعیت هدف کلاله برای مرحله دوم واکسن تاج و حدود 40 هزار نفر برای مرحله بزرگ سوم تاج مراجعه نکردند. نامناسب قرار داده شده است.

شیبک بر ضرورت راه اندازی کمیته سلامت روستایی با حمایت و نظارت محلات، بخشداری ها و شهرداری ها تاکید کرد و یادآور شد: کمیته بهداشت روستایی متشکل از دهیار، بسیج، شورا، معتمد و روحانی باید ابتکار شهری تلقی شود. تشویق مردم به فعالیت بیشتر در واکسیناسیون.

همچنین به گفته مدیر بهداشت کلاله دکتر ابراهیم فدایی؛ در حال حاضر 25 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا در بیمارستان رسول اکرم (ص) بستری هستند که متاسفانه اکثر این بیماران مرحله سوم واکسیناسیون عروق کرونا را دریافت نکردند.

من باید بگویم؛ در حال حاضر 351 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب در بیمارستان های استان گلستان بستری هستند که 87 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه و 44 نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

همچنین شهرستان های بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، مینودشت، گالیکش و کلاله در وضعیت قرمز کرونا و شهرهای گرگان، آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، کردکوی، مراوه تپه قرار دارند. و دیگران. کرونا رامیان در حالت قرمز قرار دارد و گنبدکاووس تنها شهر دارای ایالت زرد است. تاج در گلستان است.

انتهای پیام/