اخبار عمومی

روزنامه ها coronaviruses را منتقل نمی کنند



ترس از دست زدن به هر سطح تا به امروز قابل درک است ، اما در جهان هیچ اشاره ای به COVID19 برای لمس رسانه های کاغذی نشده است.

به گزارش خبر فوری ، این روزنامه همشهری در ترجمه قلم ارل جی ویلکینسونمدیر و مدیرعامل انجمن بین المللی اخبار گفت: “براساس گفته پزشكان و دانشمندان در سراسر جهان ، هیچ وقت هیچ مدرک مستندی مبنی بر انتقال كروناویروس جدید از طریق روزنامه ها ، مجلات ، نامه ها یا بسته های چاپی وجود نداشته است.” متوسط با این حال ، رسانه های چاپی ، از جمله روزنامه ها ، به دلیل امکاناتی که برخی از آنها مبنای علمی ندارند ، بسیار متحمل شده اند. در روزهای اخیر ، انجمن بین المللی رسانه های خبری (INMA) سؤالات بسیاری راجع به این احتمال مطرح کرده است ، و ما به هدایت سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این زمینه استناد می کنیم. واضح است كه شیوع جهانی كورو ویروس به طور طبیعی وحشت را نسبت به هرچه لمس كرده است ایجاد كرده است. بنابراین بیایید آنچه را که انجمن بین المللی رسانه ها گفته است با شما در میان بگذاریم.

این خلاصه ای از تحقیقات و مطالعات از 4 منبع زیر است:

– سازمان بهداشت جهانی (WHO)

– مجله عفونت های بیمارستانی

– انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی (NIH)

– مرکز جان اینس

در همین راستا ، با استفاده از منابع فوق و منابع ثانویه ، نتیجه می گیریم که مجلات از سطح مطمئنی برخوردار بوده و نقشی در بروز بحران ویروس کروناویروس ندارند.

آنچه تحقیقات علمی نشان می دهد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) احتمال آلودگی بسته ای را که COVID19 از آن گزارش شده است تنظیم کرده است: یک فرد آلوده بعید است که ویروس را از طریق یک محصول تجاری منتقل کند. بنابراین ، خطر ابتلا به ویروس ناشی از بیماری COVID19 کمتر از یک بسته حمل شده از یک نقطه به نقطه دیگر و در شرایط و دمای مختلف خواهد بود. مرکز بهداشت هارتفورد روشن کرد که دیگر لازم نیست نگران بسته های تحویل خانه باشید! Coronavirus روی کاغذ دوام نمی آورد.

مرکز پیشگیری و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می گوید ممکن است فرد با لمس سطح ویروس به COVID19 آلوده شود ، اما تصور نمی شود این روش اصلی شیوع انتشار ویروس باشد.

اظهارات سازمان بهداشت جهانی و مراکز کنترل بیماری در ایالات متحده به نظر می رسد در حال حاضر کافی هستند ، و در واقع واقعیت این است که آنها از طریق محصولات چاپی منتقل و منتشر نشده اند.

این مطالعه که توسط موسسه ملی بهداشت (NIH) ، مراکز کنترل بیماری ها (CDC) ، دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس و دانشمندان دانشگاه پرینستون در مجله پزشکی New England منتشر شده است ، سطوح مختلفی از کورو ویروس ها را به سطوح مختلف نشان داد. در بین هواپیماها (ذرات ریز) ، پلاستیک ، فولاد ضد زنگ ، مس و مقوا ، مس به دلیل ایجاد اتمی و مقوا به دلیل تخلخل آن ، کمترین میزان انتقال کروավիրویروس را دارد. . در همین حال ، محققان تأکید کرده اند که ویروس هنگام انتشار ، توسط ذرات موجود در هوا منتقل می شود ، این قطره ها را ضرب کرده و میزان سطح آنها را تا چه حد اندازه می گیرند. Coronavirus طولانی ترین عمر را روی سطوح صاف و غیر متخلخل دارد. محققان دریافته اند که ویروس به مدت سه روز روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ باقی می ماند. دانشمندان می گویند ویروس هنگام قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت افت می کند. از آنجا که ویروس نیمی از قدرت خود را هر 66 دقیقه از دست می دهد ، هنوز هم بعد از 3 ساعت قرار گرفتن برای اولین بار روی یک سطح ، یک عفونت هشت است. محققان دریافتند که شش ساعت بعد ، میزان بقای کوروی ویروس جدید تنها 2٪ بیشتر از حالت اولیه آن است.

ویروس روی یک تکه کاغذ 24 ساعت دیگر ظاهر نمی شود و خبر خوب این است که مانند پلاستیک و فولاد ضد زنگ ، ویروس روی سطح مقوا هنگام قرار گرفتن در معرض ضعف قرار می گیرد. در هوا برای روزنامه ای که بسیار متخلخل تر از مقوا است ، احتمالاً عمر ویروس حتی کوتاه تر است.

یک مطالعه جدید در مورد انسان در 13 مارس در واشنگتن پست منتشر شد: در هوای بیرون و روی یک سطح بی جان ، ویروس به تدریج توانایی خود را به عنوان یک عامل عفونی از دست می دهد. یک فرد آلوده که رنج می برد ، می تواند هزاران ویروس را گسترش دهد که برخی از آنها می توانند چندین روز زنده بمانند. با این حال ، افرادی که با بقایای ویروس که باعث یبوست می شوند در تماس هستند ، با گذشت زمان کمتر به این ویروس آلوده می شوند ، زیرا بیشتر عفونت ها نتیجه مقدار زیادی از ویروس است.

گری ویتاکر ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کرنل ، به پست گفت: “معمولاً ارتش ویروس ها برای شکستن دفاعی طبیعی بدن وارد می شوند ، به این معنی که انتقال از سطح آن بعید است.”

جورج لومونسوف ، متخصص ویروس شناس در مرکز جان اینس که از زیست شناسی مولکولی برای درک ضرب و خواص ویروس ها در انگلستان استفاده می کند ، در یک مصاحبه 10 قسمتی ، ایده انتقال کورو ویروس را از طریق مجله به طور کلی رد کرد. مارس 2020 در رادیو رادیو و تلویزیون. وی گفت: “روزنامه ها به دلیل روشی که چاپ می شوند و راه آنها استریل است.” به همین دلیل است که مردم به طور سنتی نیز غذا می خورند. جوهر را استریل می کند و کاغذ را چاپ می کند ، بنابراین احتمال انتقال ویروس از طریق مجلات کاغذی حداقل است.

واکنش انتشارات

ناشران خبرها به طرق مختلف نسبت به نگرانی های ابراز یا نه درباره روزنامه های كاغذی واکنش نشان داده اند:

ارسال به خانه: در سطح پایینی ، آنها ضد عفونی کننده های دستی و جابجایی را به پیک های خود ارائه می دهند ، و روزنامه ها در خارج از ساختمان ها و خانه ها قرار می گیرند.

توزیع کنندگان توزیع شده: به آنها توصیه می شود از دستکش ، ماسک و ضد عفونی کننده از توزیع کنندگان روزنامه ها و فروشندگان خیابان استفاده کنند. مردم هنگام خرید روزنامه و مجله باید به امنیت اطمینان یابند.

نکاتی درباره روند چاپ

وال استریت ژورنال به تازگی ضمیمه ای به مجله خود اضافه کرده است که روند چاپ را توضیح می دهد. آنها بر تولید خودکار و ریسک کم انتقال کروناویروس متمرکز شدند.

نسخه دیجیتالی را فراموش نکنید: روزنامه ها علیرغم تمام تدابیری که خطر انتقال ویروس را به طرز چشمگیری کاهش می دهد ، همیشه به افراد – خصوصاً کسانی که هنوز نگران هستند – توصیه می کنند نسخه دیجیتالی روزنامه را از دست ندهند.

بسته بندی در کیسه های پلاستیکی: اگرچه در سالهای اخیر تلاش هایی برای از بین بردن بسته بندی پلاستیکی صورت گرفته است ، اما اکنون به نظر می رسد یکی از بهترین راهها استفاده از چنین بسته بندی هایی برای انتشارات است. با این حال باید تأکید کرد که هیچ ویروس در این بسته های پلاستیکی وجود ندارد.

به طور کلی ، علاوه بر تحقیقات علمی در مورد سطوح خاص تخلخل و استریل روزنامه ها ، ناشران اقدامات دیگری را انجام می دهند تا اطمینان حاصل شود که تا زمانی که محصول به مشتری نرسد ، نشریات چاپی بدون مقالات محافظت نشده لمس می شوند.

آنچه مشخص نیست این است که آیا بهتر است به مشتریها بگوییم ویروس را از طریق انتشارات چاپی منتشر نکنند. در بسیاری از موارد ، برخی روزنامه ها پس از دیدن حجم اشتراک های لغو شده ، این کار را انجام داده اند. نکته این است که خوانندگان هرگز تصور نمی کردند ویروس را از طریق روزنامه انتقال دهند تا اینکه ناشر این کار را انجام داد. از طرف دیگر ، برخی در پاسخ به سوالات مردم مجبور شدند توضیحی بدهند.

خلاصه

تمام شواهد علمی حاکی از آن است که سطوح متخلخل کاغذ ، از جمله روزنامه ، در برابر کروناویروس جدید مصون است.

1. تا به امروز ، هیچ مورد انتقال COVID19 در مجله گزارش نشده است.

2. تحقیقات علمی مقدماتی در مورد انتقال coronaviruses به سطوح بی جان نشان می دهد که ویروس برای کمترین زمان کمترین قدرت را روی سطوح متخلخل دارد.

3. با گذشت روند جوهر و چاپ ، روزنامه ها حتی استریل تر هستند.

4- روزنامه ها از طریق اقدامات احتیاطی بهداشتی و ایمنی در مراکز چاپ ، مراکز توزیع ، روزنامه ها و سیستم های تحویل منزل ، از مشتری خود در برابر coronavirus محافظت می کنند.

انتهای پیام


نوشته های سایت طبق سامانه آنلاین، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت تمامی نوشته های سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و سامانه بر خط خبر فوری هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت ندارد.