اخبار جامعه

تمدید محدودیت‌های اعمال‌شده در شهرهای نارنجی و قرمز/ برگزاری کنکور سراسری در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر

جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی تاج و تخت قبل از رئیس جمهور در روز پنجشنبه برگزار شد. شهرهای جدید در زمینه رنگ آمیزی بیماری و اقدامات کنترل و کنترل بیماری و انطباق با پروتکل ها معرفی شدند.

به گزارش خبر فوری ، طبق گزارش کمیسیون بهداشت در مورد وضعیت بیماری در مناطق مختلف کشور و رنگ جدید شهرها ، خوشبختانه با رعایت پروتکل ها و انجام اقدامات کنترل و محدودیت ها ، بر بیماری نهایی غلبه کرده ایم. در بسیاری از ایالات در بسیاری از شهرها روند رو به افول است. البته در برخی از شهرها شاهد افزایش شیوع بیماری و افزایش بیماری هستیم.

با توجه به پیشنهادی که توسط کمیته های تخصصی ستاد ملی تاجگذاری ارائه شد ، تمدید محدودیت های اعمال شده بر شهرهای نارنجی و قرمز برای تکمیل گذرگاه مسطح قله ضروری به نظر می رسد که توسط چهار رهبر تصویب شد. همچنین در این جلسه ، پیشنهاد شده توسط پایگاه های عملیاتی و کمیته بهداشت ، آنها قادر خواهند بود تا روش دقیق و دقیق تری را برای کنترل پیام چهارم ، همه سفرهای سراسر کشور در همه رنگها در روز سه شنبه ، 11 مه ، مدیریت و کار کنند. از ساعت 14:00. شنبه 25 اردیبهشت ظهر مصادف با تعطیلات عید سعید فطر است.

همچنین تصمیم گرفته شد که از هفته آینده شهرهای قرمز و نارنجی برای یک و دو گروه تجارت رایگان داشته باشند.

کمیته بهداشت همچنین گزارشی از وضعیت انطباق با اصول بهداشتی توسط اتحادیه ها و ادارات مختلف و تقویت نظارت بر اجرای پروتکل ها ارائه داد که بر اساس آن مطابقت با پروتکل ها هنوز به سطح مطلوب نرسیده است و نیاز به نظارت م effectiveثر دارد. و اقدامات تبلیغاتی. اقدامات بیشتری باید برای آگاه سازی شهروندان در مورد عادی سازی بیماری انجام شود و سیستم نظارت برای تقویت پیگیری و جلوگیری از تجمع باید تقویت شود.

در آن جلسه ، کمیته تأمین اجتماعی نیز گزارشات اولیه در مورد واقعه شب قدرت و میزان مطابقت مومنان با پروتکل ها را ارائه کرد که تا دریافت گزارش نهایی به تأخیر افتاد.

رئیس جمهور تأکید کرد که همانطور که شاهد کاهش بیماری در بسیاری از شهرهای کشور هستیم ، در نتیجه احترام به پروتکل ها و اجرای دستورالعمل ها ، مانند گذشته ، رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی اولین اصل است. مبارزه و کنترل بیماری. ناظران باید در بالا بردن سطح انطباق با توصیه های بهداشتی به سطح قابل قبولی (90٪) كمك كنند و اجلاس چهارم را با جدیت و نظارت بیشتر پشت سر بگذارند.

روحانی بر لزوم طراحی یک برنامه ویژه و موثر برای اتحادیه ها تأکید کرد تا صاحبان مشاغل بتوانند پروتکل ها را به طور کامل و دقیق اجرا کرده و اقدامات نظارتی را در دفاتر دولتی افزایش دهند تا رهنمودها را به شیوه ای قاطع و جدی برای رسیدگی به تخلفات اجرا کنند.

وی گفت: “عبور از پیام چهارم و واکسیناسیون حتی نمی تواند تضمین کند که پیام رسان بیشتری نخواهیم داشت.” “کاهش پروتکل ها به دنبال هر پیام رسان نشان می دهد که مردم با سبک زندگی مطابق با تاج سازگار نیستند ، بنابراین تغییر سبک زندگی و سازگار شدن با تاج باید یکی از وظایف اصلی ما باشد.

گزارش آژانس های مربوط به تهیه و تولید واکسن موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد. وی با سرعت بخشیدن به مجوزهای واردات واکسن به بخش خصوصی با رعایت نکات تخصصی لازم ، به وزارت بهداشت دستور داد تا از این اقدام مهم درگیر پیچ و خم اداری نشود.

در جلسه امروز کمیته های تخصصی ستاد ضد تاج ، با در نظر گرفتن دوره امتحانات عمومی و سراسری در سال 1400 ، ستاد عملیاتی ستاد ضد تاج از گزارش تقویم آموزشی کشور و آزمون های متمرکز بر ارزیابی گزارش داد. این سازمان و چندین وزارتخانه معرفی شده اند.

براساس این گزارش ، کنکور سراسری از 9 تا 12 جولای و آزمون کارشناسی ارشد از 6 تا 8 آگوست برگزار می شود و سایر آزمون ها در مقاطع مختلف انجام می شود. تقویم و برنامه سازمان ارزیابی. تجربه آزمایش سال گذشته با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل های بهداشتی و اطمینان از سلامتی دانش آموزان و خانواده ها انجام خواهد شد.

در این جلسه تصمیم گرفته شد که وزارتخانه های آموزش و علوم ، تحقیقات و فناوری و همچنین كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تاج ملی ، اطلاعات دقیق و م inثری را در این زمینه ارائه دهند و همچنین دستورالعمل های لازم را ارائه دهند. داوطلبان در سلامت کامل نگهداری می شوند.

در همین راستا ، رئیس جمهور با اشاره به تجربه موفق سال گذشته در انطباق با رهنمودهای آزمون ورودی تعیین شده در سال گذشته ، گفت: “امسال می توانیم در زمان تعیین شده ، با نظارت بیشتر و دقیق تر ، امتحانات را بهتر انجام دهیم. احترام بگذارید. “برای اطمینان از سلامتی دانش آموزان ادامه دهید.

در این جلسه گزارشی از اقدامات پیگیری شده جهت کنترل مرزها ، به ویژه در استان های شرقی و جلوگیری از ورود ویروس به کشور به دلیل شیوع ویروس جهش یافته از نوع هند ارائه شد.

در این راستا ، روحانی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس جهش یافته در انگلیس ، بر اجرای دقیق تصویب ستاد ملی کنترل مرزها و اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود تاج هند به کشور تأکید کرد. رسیدن تاج هند ما را به پنجمین قله بیماری می رساند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مراحل قبلی این بیماری عمدتا به دلیل عدم انطباق با پروتکل ها است ، گفت: اگر پروتکل ها دقیق و کامل رعایت شوند و انشا ،الله روند واکسیناسیون تسریع شود ، جدی ترین دلایل بیماری است می توان به راحتی جلوگیری کرد. “

انتهای پیام