اقتصادی

دستوری فوری برای کاهش حضور کارکنان طبق وضعیت مناطق

به دنبال روند افزایشی وقوع ویروس کرونا ، رئیس سازمان مدیریت و استخدام اخیراً بخشنامه ای فوری به دستگاه های اجرایی صادر کرده است که آنها باید از شرایط و الزامات تعیین شده برای کاهش حضور کارگران متناسب با شرایط پیروی کنند. در شهرها

به گزارش خبر فوری ، در نوامبر سال گذشته ، سازمان اداری و استخدامی ، طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با تاجگذاری ، شرایط و شرایط حضور کارمندان در دستگاه های اجرایی را که توسط سه منطقه رنگی تعیین شده بود ، مشخص کرد ، نارنجی و قرمز آنها اعلام كردند كه هرچه بيشتر وقت خود را در دستور كار خود قرار خواهند داد.

با این حال ، همه دستگاه ها به دقت از دستورالعمل ها پیروی نمی کردند و موارد دورکاری را انجام نمی دادند. حتی در موج جدید و حالت تاج ایجاد شده ، برخی از دستگاه ها در شهر قرمز به طور کامل کار می کردند.

اما طی روزهای اخیر ، در تاریخ 6 مه ، انصاری ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی ، بخشنامه ای فوری به قوه مجریه صادر کرد که دستور اجرای دقیق بخشنامه کار دورکاری و نحوه کار کارگران را صادر کرد.

دستگاه ها نیازهای دورکاری را اجرا می کنند

معاون رئیس جمهور اعلام کرد با توجه به موج جدید ویروس کرونا ویروس جهش یافته و وخیم شدن اوضاع در اکثر مناطق ، برای رعایت فاصله اجتماعی و کاهش تقاضای سفر و کاهش ترافیک حمل و نقل عمومی ، کلیه دستگاه های اجرایی کشوری و استانی موظف به اجرای آبان ماه هستند. بخشنامه با جزئیات. در سه الزام برای هشدار بسته به وضعیت شهر و عملکرد کاهش حضور نیروی کار.

نتیجه را گزارش دهید ، تخلف رسیدگی خواهد شد

انصاری تأکید کرد که دستگاه های اجرایی باید نتایج را در این زمینه به کمیسیون عمومی نظارت بر پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و دولت استان گزارش دهند.

وی اعلام کرد که با تخلفات پیروی از بخشنامه فعالیت های کارمندان برخورد می شود.

مناطق دورکاری چگونه بود؟

با این وجود ، در بخشنامه ماه نوامبر ، که بر سازمان اداری و استخدامی تأکید دارد ، حضور کارمندان در این سه حوزه ، که مروری بر آن نشان می دهد سازمان اداری و استخدامی خدمات را به دو قسمت ضروری و عادی تقسیم می کند. ؛ در این مناطق ، کارکنان دستگاههایی که خدمات ضروری دارند باید کاملاً حضور داشته و 100٪ باشند ، اما در سایر دستگاهها ، یک سوم از راه دور و دو سوم نیز حضور خواهند داشت.

در مناطق نارنجی ، در دستگاه هایی که خدمات ضروری را ارائه می دهند ، حضور کارمندان دو سوم و یک سوم دورکاری است و در سایر دستگاه ها 50٪ و 50٪ دیگر امکان دورکاری وجود دارد.

همچنین ، در مناطق قرمز ، تا زمانی که در ارائه خدمات خللی ایجاد نشود ، می توان مقاومت دستگاه های دارای خدمات ضروری را 50٪ کاهش داد. در سایر دستگاه های شهر قرمز ، وجود یک سوم و کار از راه دور برای دو سوم اعمال می شود.

انتهای پیام