اخبار جامعه

بسته‌ تشویقی مرکز درمان ناباروری ابن سینا برای زوج‌های نابارور در هفته “جمعیت”

طی یک نشست خبری در مرکز درمان ناباروری ابن سینا ، بسته های تشویقی این مرکز برای زوجین نابارور در هفته ملی جمعیت و همچنین اقدامات انجام شده برای پوشش بیمه درمان ناباروری توضیح داده شد.

به گزارش خبر فوری ، دکتر علی صادقی تبار – مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد روز جمعیت گفت: “ما مطابق با روزهای هفته جمعیت برنامه ریزی هایی انجام داده ایم و به فکر تشویق مردم برای درمان ناباروری هستیم و می خواهیم میزان کاهش رشد جمعیت را حل کنیم. میل و تمایل به بچه دار شدن.

وی افزود: هر روز زوج هایی را می بینم که ذائقه و امید به فرزندآوری دارند. چند سالی است که مرکز درمان ناباروری ابن سینا برای کمک به خانواده هایی که در این هفته تحت درمان قرار می گیرند ، ویزیت های اولیه رایگان زنان و مردان ، اسپرموگرام و تست پاپ را ارائه می دهد. انشاالله با همکاری مسئولان شرکت های بیمه آماده ارائه خدمات به همشهریان و زوجین نابارور هستیم.

صادقی تبار افزود: ما ظرفیت پذیرش روزانه 50 تا 70 زوج جدید را داریم. البته اگر به صورت جمعی آن را در نظر بگیریم تعداد افراد بیشتر است. البته ما ظرفیت خود را با نیازهای جامعه تطبیق داده و آماده شیفت عصر هستیم. توانایی ما به نیاز مشتریان بستگی دارد.

وی در مورد هزینه های درمان ناباروری گفت: درمان ناباروری سه م componentsلفه اصلی هزینه دارد. قسمت اول مربوط به هزینه های تشخیصی انجام شده توسط متخصصان زنان ، اورولوژیست ها ، معاینات و غیره است. قسمت دوم هزینه داروها است که یک ستون بسیار مهم است و بیمه قسمت اصلی این موضوع را پوشش می دهد ، ستون بعدی خدمات اتاق عمل است. و انتقال و رویان سازی جنین بسیار مهم و م effectiveثر است و دارای دستگاهها و ابزارهای گران و گران قیمتی است که با قیمت بالایی ساخته می شوند و این قسمت از درمان هزینه های بالایی دارد که از 45 تا 50 درصد هزینه در بر دارد. درمان ناباروری مربوط به این قسمت است و بیمه نیروهای مسلح این بخش را تحت پوشش قرار می دهد و امیدوارم تمام بیمه ها این خدمات را پوشش دهند.

وی افزود: “در خدمات پاراکلینیکی ، پزشکی و آزمایشگاهی ، تقریباً 40٪ هزینه های درمان ناباروری در این دو رکن توسط کلیه بیمه ها تأمین می شود ، اما به نظر می رسد در اتاق عمل و خدمات IVF با توجه به نقش مجلس.” اسلام تصمیم گرفت در سال 1400 بیمه کند. در مورد بیمه روستایی ، خدمات ما در این مناطق در دسترس نیست و برای انجام این خدمات باید اعلامیه ای ایجاد شود. بیمه تکمیلی نیز بسته به نوع قرارداد با یک بیمه خاص متفاوت است و به نوع بیمه تکمیلی بستگی دارد.

بعد از جلسه دکتر آزادی. رئیس دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامتوی گفت: “پیروی از سیاست های جمعیتی اعلام شده توسط رهبر عالی ، نگرانی جدی سازمان بیمه سلامت است.” بیمه درمانی یک سازمان دولتی است و بیش از 50٪ از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات ما هستند. به منظور درمان ناباروری در گروه داروهای سرپایی ، برخی 90٪ بیمه و برخی دیگر 70٪ بیمه دارند. در سال 99 ، بیش از 100 میلیارد دلار برای تومان برای داروهایی که آنها دوست دارند هزینه شده است. ما همچنین سایر خدمات سرپایی را تحت پوشش قرار می دهیم.

وی افزود: برخی از خدمات و بیمه های ستاره ای تحت پوشش بیمه نیستند ، اما طبق بند “ه” تبصره ماده واحده قانون بودجه 1400 ، مطابق با سیاست کلی جمعیت ، دولت موظف و وزارت بهداشت و درمان باید ردیف های بودجه را بررسی کند. نظارت بر کارگروهی از بیمه های امنیتی ، کمیته های پشتیبانی دانشگاه و جهاد و معاون درمان آن کارگروه برای پوشش برخی خدمات ، از جمله پوشش 90 درصدی کل 3 هزینه کامل دوره ها و روش IVF و سایر هزینه های پزشکی و پاراکلینیکی و روش های درمان ناباروری. ایجاد یک سیستم برای ثبت اطلاعات و تعیین هزینه بیمه ، همراه با معاون وزیر درمان ، وزارت بهداشت و اختصاص یک مورد بودجه ویژه برای این شماره.

آزادی افزود: داروها و مقالات مربوط به تعهد ما روشن می کند که حدود 70٪ و حدود 90٪ را پوشش می دهد. در مورد زوج هایی که تحت درمان در بیمارستان بستری هستند ، 90٪ نیز پوشش داریم.

ادامه دارد