اخبار جامعه

خیران به حوزه درمان ناباروری ورود کنند

خبر فوری / خراسان رضوی رئیس هیئت مشورتی سلامت اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به درمان ناباروری ، گفت: این یکی از سیاست های ارتباطی رهبر معظم انقلاب است: “با دستور مقام معظم رهبری ، ما باید عمل کنیم و از قدرت خیرات غافل نشویم. ”

حسینعلی شهریاری صبح امروز در مراسم افتتاحیه مرکز درمان ناباروری جهاد پیشرفته دانشگاه خراسان رضوی گفت: “سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی فعالیت های بسیار خوبی در زمینه ناباروری انجام داده است و این نشان می دهد که این مجموعه به خوبی و هماهنگی کار می کند”.

وی با بیان اینکه مشکل جمعیت یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش مقامات مختلف برای حل مشکل فوق توسط رهبر معظم انقلاب انجام شود. بنابراین ، نباید فقط به عنوان یک شعار با موضوع برخورد کرد. بنابراین استفاده از خیرخواهانه برای حل چنین مشکلاتی ضروری است.

شهریاری خاطرنشان کرد: شورای خیریه مشهد یکی از شوراهای فعال است که اقدامات خوبی در زمینه های مختلف انجام داده است. به عنوان مثال ، بسیاری از بیمارستان های مشهد توسط خیریه ها ساخته شده اند.

رئیس کمیته بهداشت شورای مشورتی اسلامی افزود که در دولت اول آقای احمدی نژاد اقداماتی در این زمینه انجام شد و مصوبه مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. پس از تصویب پارلمان ، این قطعنامه به مدت 2 سال مورد بررسی و بررسی قرار گرفت. پس از تهیه قطعنامه ، 54 مقاله تبدیل شد ، اما چون این قطعنامه نیاز به 10 تریلیون بودجه داشت ، اجرا نشد. اگر این طرح امروز اجرا شود ، نیاز به بودجه کامل دولت دارد.

شهریا اظهار داشت که دولت در آن زمان قادر به استقرار خود نبود. در این سال دولت اقدامات جدیدی را برای جوان سازی جمعیت انجام داده و به چند دلیل موضوع به بعد از انتخابات موکول شده است.

رئیس هیئت مشورتی بهداشت اسلامی گفت: طبق آمار وزارت بهداشت 20 میلیارد یورو بودجه برای پرداخت حقوق و مزایای کارگران در نظر گرفته بود. برخی معتقدند این بودجه ها زیاد است اما باید تورم را نیز در کشور در نظر بگیرند. با بیش از 50٪ خدمات باروری توسط جهاد دانشگاهی ، امیدواریم منابع مالی متمرکز بر موضوع ناباروری را افزایش دهیم.

انتهای پیام