اخبار جامعه

ارتباط کرونا و سلامت روده

یک متخصص انگلیسی در زمینه تحقیقات اپیدمیولوژیک در زمینه ژنتیک نتیجه گرفته است که بیماران Covid-19 با میکروبیوم روده مشکل دارند.

به گزارش خبر فوری ، دکتر تیم اسپکتور ، متخصص مطالعات اپیدمیولوژیک در ژنتیک ، معتقد است که “میکرو فلورا” روده در بیماران با cobid-19 شدید آسیب دیده و برعکس ، وضعیت میکروبیوم انسان در برابر ویروس کرونا و دیگران محافظت می کند. بیماری های جدی

میکرو فلور روده حاوی میکروارگانیسم هایی در دستگاه گوارش است و نقش مهمی در تنظیم میزان متابولیسم مواد مغذی دارد.

وی معتقد است که فاصله زیاد از غذا برای میکرو فلور روده مفید است و به طور کلی مقاومت در برابر بیماری را افزایش می دهد.

از نظر وی ، رژیم سنتی آمریکایی با شش وعده در روز باید فراموش شود و دو وعده اصلی برای صبحانه و شام حداقل باید 12 ساعت اختلاف داشته باشند.

شواهد اخیر حاکی از وجود ارتباط بین عفونت کووید 19 و وضعیت میکروبیوم روده است. این یکی از عوامل تأثیرگذار بر شدت بیماری است.

با توجه به اینکه روده با سیستم ایمنی بدن ، وضعیت التهابی و توانایی آن در مبارزه با عوامل بیماری زا ارتباط نزدیک دارد ، میکروبیوم های روده نیز ممکن است تحت تأثیر ویروس قرار بگیرند. بنابراین ، از پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها برای کاهش عفونت های تنفسی استفاده می شود.

محققان دریافتند که افزایش تعداد میکروارگانیسم های مثبت روده می تواند بر پاسخ کوید تأثیر بگذارد. میکروبیوم های روده ای اسیدهای چرب زنجیره کوتاه ترشح می کنند که تأثیر سیستمیکی روی بدن دارند.

مجله Pledgetimes به صورت آنلاین گزارش داد: “بنابراین ، محققان بر این باورند که همگام سازی با میکروبیوم های پروبیوتیک روده ممکن است ابزاری برای کمک به بدن در مبارزه با Covid 19 باشد.” سیستم ایمنی بدن میکروبیوم روده ممکن است در پاسخ Covid-19 نقش داشته باشد.

انتهای پیام