اقتصادی

مهمترین ریسکهای اقتصادی ۲۰۲۱ – خبر فوری

تاج در سال آینده همچنان خطری عمده برای اقتصاد جهانی خواهد بود.

به گزارش خبر فوری ، در سال 2020 ، فایننشال تایمز با گروهی از تحلیلگران مالی و کارشناسان بازار صحبت کرد تا مهمترین خطرات اقتصاد جهانی را در سال 2021 معرفی کند. سال 2020 یکی از سخت ترین سال ها برای اقتصاد جهانی امروز بود و رشد اقتصادی بسیاری از کشورها به پایین ترین سطح در تاریخ رسید. با این حال انتظار می رود بهبود رشد اقتصادی جهان سال آینده تشدید شود.

تاج پادشاهی

خطر اصلی برای اقتصاد جهانی احتمالاً در ماه های اول سال آینده ادامه خواهد داشت. این تاج بیش از 1.7 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته و برای بانکهای مرکزی و دولتها حدود 13 تریلیون دلار هزینه در بر داشته است.

وینس مورتیر ، معاون رئیس صندوق سرمایه گذاری آموندی ، گفت: “بازرگانان امید زیادی به م ofثر بودن واکسن تاج دارند و امیدوارند که بتوانند به تدریج پایان کابوس تاج و زندگی عادی در جهان را بازگردانند.”

تورم

در بسیاری از نقاط جهان ، تورم منفی یا بالاتر از صفر درصد است ، که به شدت آزادی بانک های مرکزی در مالیات دادن بر سیاست های پولی و مالیات آنها را محدود می کند. تورم برای سال آینده یکی از مهمترین عوامل در تصمیم گیری جهت بازارهای جهانی خواهد بود.

هوارد مکس ، مدیر انستیتوی سرمایه اوک گفت: “در میان مدت ، دلیل زیادی برای دستیابی به اهداف تورم در اروپا و ایالات متحده نخواهیم داشت ، که تأثیر بسیار منفی بر توانایی بانک های مرکزی در تحریک رشد خواهد داشت.”

دلار

دلار سال را با رکورد عجیب 6 درصدی در برابر ارزهای مهم جهان به پایان رساند. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که دلار در سال آینده نیز نتایج ضعیفی خواهد داشت و می تواند مسیر معاملات مالی را تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای پیام