اخبار جامعه

امنیت دریا نسبت به آلاینده‌های پتروشیمی، شاید سه سال دیگر!

خبر فوری / بوشهر معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: 10 سال پیش بسیاری از واحدهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و عسلویه از تصفیه خانه فاضلاب برخوردار نبودند ، اما اکنون نوعی تفکر زیست محیطی به عنوان سیستم های پتروشیمی و مواردی از این دست حاکم شده است.

احمدرضا لاهیجان زاده ، در مورد انتقاد از تأثیر صنعت پتروشیمی در آلودگی دریا و محیط زیست ، اظهار داشت: طبق برنامه های اعلام شده ، واحدهای پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر تا سه سال دیگر از بازیافت آب و پساب پتروشیمی استفاده خواهند کرد و دیگر این کار نخواهد بود به دریا تخلیه شود ؛ “این یک گام بزرگ است ، اما مطمئناً در گذشته یا روی رسوبات دریا تأثیر داشته است.

وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا با نظارت دریایی دریابیم که چه فناوری هایی در جهان برای جبران این خسارات موجود است.

وی گفت: “اگر 10 سال به عقب برگردیم ، می بینیم كه بسیاری از واحدهای پتروشیمی ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر یا عسلویه سیستم تصفیه فاضلاب نداشته و تخلیه های خام تخلیه می كنند.” با این حال ، وقتی این اتفاق افتاد و تفکر زیست محیطی بر سیستم های پتروشیمی و سیستم های مشابه غالب شد ، چندین قرارداد برای ساخت پالایشگاه ها به صورت مستقل و مرکزی منعقد شد ، حتی اگر واحد پتروشیمی در یک واحد فاضلاب بود. تخلیه کنید ، از گیاه تصفیه استفاده کنید.

لاهیجان زاده با ابراز خرسندی از فعالیت تعداد زیادی تصفیه خانه در عسلویه و ماهشهر اظهار داشت: در حال حاضر در وضعیت وخیمی قرار داریم اما هنوز به شرایط ایده آل نرسیده ایم ؛ با این وجود بحران تا حد زیادی برطرف شده و باید حل شود پالایشگاه های دیگر در حال ساخت هستند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه اعلام شده توسط مدیران پتروشیمی ، پیش بینی ما این است که تا سه سال آینده انتشار آلاینده ها از این واحدهای پتروشیمی را به دریا تخلیه نمی کنیم و واحدهای پتروشیمی باید یک چرخه بسته ، بازیافت و استفاده مجدد را دنبال کنند. پساب ها

انتهای پیام