اقتصادی

حل مسئله سهمیه‌بندی مواداولیه واحدهای پایین‌دستی پتروشیمی تا دوماه آتی

خبر فوری / مرکزی وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: قول می دهم تا دو ماه آینده موضوع سهمیه بندی مواد اولیه کلیه واحدهای پتروشیمی پایین دست حل می شود.

سفر سید رضا فاطمی امین به استان مارکی ، در کنار افتتاح واحد نساجی پارس درسا در دلیجان ، واحد پتروشیمی در پایین رودخانه ، به خبرنگاران گفت: خوشبختانه سرمایه گذاری های خوبی در صنعت بالادستی پتروشیمی انجام شده است ، اما متأسفانه محصولات آنها نیمه خام هستند. »واحد صنعتی که امروز در دلیجان صادر و افتتاح شد ، ارزش افزوده و اشتغال بیشتری ایجاد می کند و قیمت های بالاتری را برای پتروشیمی ها ایجاد می کند و تولید را افزایش می دهد.

وی افزود: مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه وجود دارد ، کالاها با قیمت مناسب و معقول تولید نمی شوند و محدودیت هایی در مبادله کالا وجود دارد ، بنابراین برنامه خاصی برای تنظیم بازار کالاها از جمله فولاد و پتروشیمی “

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: برای تامین مواد اولیه به تولیدکننده این واحد قول دادم که مشکل سهمیه بندی مواد اولیه کلیه مواد شیمیایی نفتی زیر تا دو ماه آینده برطرف می شود.

فاطمی امین در مورد سیستم صدور مجوز گفت: در مورد بررسی اولیه مجوزها تا پایان امسال ، ما به همه تولیدکنندگان قول داده ایم که مجوزهای زیادی وجود دارد که غیر ضروری هستند و برای حذف و نیاز به مدت زمان طولانی نیاز به پروسه دیگر دارند. به دلیل تأخیر در وزارت سکوت ، باید مشکلی یا درگیری ایجاد شود.

انتهای پیام