اخبار جامعه

باید زندگی دانشجویی را ارتقاء ببخشیم

معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی گفت: ما باید زندگی دانش آموزان را بهبود ببخشیم و دانش آموزان باید مهارت های غیرحرفه ای و علمی داشته باشند. ما باید آموزش دانش آموزان را به زندگی عمومی پیوند دهیم.

به گزارش خبر فوری ، غلامرضا غفاری در وبینار “دختران توانمند ، شهر متعالی” که به همت جهاد در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد ، اظهار داشت: “حتی در کودکی و پیری نیز وقتی مردم زندگی وابسته ای ندارند و نمی توانند به اعتماد به نفس وابسته باشند ، لذت را به همراه خواهد آورد. ” بنابراین سیاست حمایت ممکن است در ابتدا یک سیاست خوب به نظر برسد ، اما این یک سیاست گمراه کننده است.

وی ادامه داد: باید پذیرفت که باید فرایندهای توانمندسازی حاصل شود. توانایی مانند بسیاری از دارایی ها است. این به افراد کمک می کند مهارت های خود را کسب و استفاده کنند. ما باید دارایی ها را خودمان بدست آوریم و بحث محدود در مورد توانمندسازی تلاش برای دستیابی به همه چیز است.

غفاری گفت: یک زندگی خوب زمانی حاصل می شود که فرد خودمختار باشد و وابسته نباشد ، که باید در برنامه هایی که هویت دختران را تقویت می کنند در نظر گرفته شود زیرا دختران می توانند موقعیتی برای خود تعیین کنند.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد توانمند سازی دختران از خارج امکان پذیر نیست ، افزود: برخی از عوامل تعیین کننده در این زمینه به سطوح مختلف انتخاب بازمی گردند. اولین گزینه آموزش است و کل گزینه آموزش دختران است. خوشبختانه این گزینه از قبل برای دختران در دانشگاه ها موجود است.

معاون فرهنگ و علوم اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: کیفیت زندگی نمایانگر جنبه های زیست اجتماعی هر فرد در راهرو زندگی روزمره و در حوزه ذهنی و عینی فعالیت اجتماعی فرد است. کیفیت زندگی به معنای جامعه شناسی به وضعیت عوامل اجتماعی و سیستم هویت می رسد. صحبت در مورد کیفیت زندگی هم در آنچه در حوزه های اجتماعی با آن روبرو هستیم و هم در آنچه در ذهن رخ می دهد مهم است.

غفاری معتقد است که اولین قدم در توانمند سازی دختران داشتن تنظیمات مناسب برای منابع ذهنی است و هیچ یک از این منابع از قبل تعیین نشده و نمی توانند بلکه باید به دست بیایند. برای بازیگر شدن ، همه باید کیفیت زندگی خود را بسازند و موفق باشند.

به گفته وی ، بسترهای ارائه شده برای تحقق توانایی کسب شده بازیگران بسیار مهم است. مردم می خواهند حضور خود را ثابت کنند زیرا آنها مهارت ها و شایستگی هایی را کسب کرده اند و در این بین ، بازیگران در بخش های ساختاری و نهادی باید فضای لازم را برای بازیگران فراهم کنند.

سرانجام معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی با اشاره به سیستم هنجاری جامعه به عنوان عاملی که عملکرد افراد را تنظیم می کند ، گفت: وجود قوانینی در این زمینه بسیار مهم است. ما باید در نظر بگیریم که سیستم نظارتی به ما چه اجازه ای داده است و آیا این امکان را می دهد که موثرتر باشیم. دانشگاه باید برنامه درسی را بگذراند زیرا دانشجو به برنامه های فوق برنامه نیاز دارد.

انتهای پیام