اقتصادی

گران ترین و ارزان ترین شهرها برای مهاجرین خارجی

عشق آباد به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان برای کارگران خارجی معرفی شد.

به گزارش خبر فوری ، موسسه مرکر در بیست و ششمین گزارش سالانه خود درباره هزینه های زندگی در شهرهای مختلف جهان ، هزینه زندگی مهاجران را نیز محاسبه کرده است. در این رتبه بندی که شامل 209 شهر جهان است ، هنگ کنگ که از نظر هزینه های زندگی گران ترین شهر جهان است نیز گرانترین شهر مهاجران خارجی لقب گرفت.

نکته جالب در این رتبه بندی این است که پایتخت ترکمنستان یکی از گران ترین شهرهای جهان برای مهاجران خارجی است! به گفته مرسر ، این درآمد بسیار ناچیزی برای خارجیان در شهر است که باعث می شود زندگی در این شهر به دلیل درآمد کم برای کارگران خارجی ، تفاوت بین درآمد اتباع خارجی در آمریکای شمالی و شهروندان آمریکایی و خیلی کمتر کانادایی ، زندگی در این شهر افزایش یابد.

این رتبه بندی شامل 200 معیار از جمله مسکن ، حمل و نقل ، غذا و تفریح ​​بود. در نتیجه کاهش ارزش پول ملی در بسیاری از کشورها ، رتبه بندی شهرها کاهش یافته است ، اما شهرهای واقع در کشورهای با تورم بالا ، از جمله لبنان ، جهش عجیبی را تجربه کرده اند.

گرانترین شهرها برای مهاجران خارجی

1- عشق آباد- ترکمنستان

2- هنگ کنگ

3- بیروت – لبنان

4- توکیو-ژاپن

5- زوریخ-سوئیس

6- شانگهای-چین

7- سنگاپور

8- ژنو – سوئیس

9- پکن-چین

10- برن – سوئیس

ارزانترین شهرها برای مهاجران خارجی

1- بیشکک – قرقیزستان

2- لوساکا- زامبیا

3- تفلیس – جورجیا

سطح شهرهای دیگر

همچنین در جدول رده بندی شهرهای نیویورک در جایگاه 14 ، لس آنجلس در جایگاه 20 ، سانفرانسیسکو در مکان 25 ، شیکاگو در مکان 45 ، ونکوور در 93 ، تورنتو در 98 ، مونترال در 100 قرار دارند. بیست و نهم لندن در مکان 18 ، دبی در 42 ، سیدنی در 31 و ملبورن در 59 است.

انتهای پیام