اقتصادی

آصفری: از یکسو جوانان را به طرح‌های دانش بنیان تشویق و از سویی اینترنت را گران می‌کنیم

نماینده مردم خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اراک با اشاره به اینکه قیمت اینترنت در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان قیمت گذاری شده است، گفت: امروز می توان گفت که در اینترنت مانند آنگولا و در اینترنت در سال 2018 قیمت گذاری شده است. آنگولا با قیمت ایران عرضه می شود.»

محمدحسن آصفری در گفت وگو با خبر فوری، با اشاره به گران شدن اینترنت در کشور، اظهار کرد: یکی این است که زیرساخت های ارتباط جوانان با دنیا و استفاده از علوم مختلف از طریق اینترنت را داشته باشیم.

وی گفت: متأسفانه امروز قیمت اینترنت بسیار گران است و خانواده ها در این زمینه مشکلات جدی دارند. وی ادامه داد: علاوه بر کسب و کارهای اینترنتی، بخش قابل توجهی از کسب و کارهای فعال در کشور از اینترنت استفاده می کنند، به همین دلیل است که این امر در حال رشد است، قیمت اینترنت می تواند هزینه های این کسب و کارها را افزایش دهد؛ در این شرایط فشار افزایش قیمت اینترنت روی آن خواهد بود. مردم.

این معاونت در مقایسه قیمت اینترنت ایران با سایر کشورهای جهان گفت: امروز می توان گفت که مانند آنگولا در قیمت اینترنت هستیم و اینترنت آنگولا با قیمت ایران عرضه می شود.

اسفاری با انتقاد از کیفیت اینترنت کشور گفت: متاسفانه سرعت اینترنت کشور بسیار پایین است و سرعت و سطح قابل قبولی نسبت به کشورهای منطقه نداریم. نمایندگان در جلسات اخیر تذکر شدیدی به وزیر ارتباطات داده اند.

آیا نمی دانید چه کسی از افزایش قیمت ها در اینترنت درآمد کسب می کند؟ وی افزود: متاسفانه با وجود افزایش قیمت ها تغییری در زیرساخت ها ایجاد نشده و در برخی شهرک ها در تامین زیرساخت ها و عدم توسعه فیبر نوری با مشکل مواجه هستیم. در برخی از شهرها و شهرها، توسعه دسترسی به اینترنت وجود ندارد. در این شرایط سوال این است که چه کسانی از این افزایش قیمت سود می برند؟ در صورت افزایش قیمت باید سرعت و کیفیت سرویس اینترنت افزایش یافته و توسعه پهنای باند مربوطه به کل کشور تعمیم یابد.

انتهای پیام/