اقتصادی

افتتاح ۶ طرح ملی با سرمایه گذاری ۳۵۷۷ میلیارد تومانی

به گزارش شفاف ، علیرضا رزم حسینی ، همراه با روز ملی صنعت و معدن ، و تدبیر جهش تولید و هفتمین حرکت بزرگ در مراسم تحلیف پروژه های ملی وزارت صمت. فولاد خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های فعلی وزارت صمت در حال فعالیت ، تعداد واحدهای تولید شمش فولاد در کشور به 89 واحد رسیده است.

به گفته وی ، در هنگام شیوع بیماری همه گیر تاج ، این کشور با 13.3 درصد افزایش در تولید فولاد ، در سال 2020 بالاترین رشد فولاد را در میان کشورهای جهان داشته است.

رشد صنعتی 9.9٪ در سه ماهه آخر سال 1399

وی در تشریح شرایط صنعتی کشور گفت: “اگر تولید کشور در حال حاضر در شرایط مطلوبی قرار دارد و کالاهای ایرانی در بازار موجود است ، به لطف زحمات کارآفرینان ، تولیدکنندگان ، صنعتگران و معدن کاران ، بهانه ای برای روز ملی صنعت و معدن.

رزم حسینی ، با تأکید بر رشد صنعتی کشور در سال گذشته ، اظهار داشت: در سه ماهه آخر سال گذشته ، این کشور 9.9 درصد رشد صنعتی را تجربه کرده است و در بسیاری از کالاها و رشته های صنعتی شاهد رشد و جهش چشمگیر تولید بوده ایم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مورد فعالیت 72 هزار واحد فعال صنعتی و تولیدی در کشور صحبت کرد و افزود: این واحدها زمینه اشتغال مستقیم 2542 نفر را فراهم کرده اند و بخش صنایع به همراه پتروشیمی ها 75 درصد سهم دارند. صادرات غیرنفتی “. اختصاص داده اند.

رزم حسینی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حال اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی درون زا و برونگرا است ، اظهار داشت: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی ، ما واردات مواد اولیه را به کارخانه ها پیشنهاد داده ایم و مفتخریم که تولید را در بیشتر کالاها و محصولات.

اجرای یک طرح عظیم برای آزادسازی 6000 منطقه غیرفعال و مین در کشور

وی با اشاره به آمارهای رسمی مربوط به بخش معدن کشور گفت: “ما در حال حاضر 6130 معدنکار فعال در کشور داریم که ظرفیت اشتغال مستقیم 245،000 نفر را فراهم کرده اند.”

وزیر صمت از اجرای طرحی عظیم برای رهاسازی 6000 سایت و معدن غیرفعال در کشور خبر داد و افزود: 6000 سایت و معدن غیرفعال در کشور با انجام حراج با برنامه انتقال و حراج عمومی مناطق اکتشافی ، پروانه برداشت ، گواهینامه آزاد شد. کشف و بهره برداری از این معادن در 5 استان ، جنوب مراکز خرید کرمان ، ارس ، ماکو و قشم ، با فرصت های برابر و انتقال شفافیت انجام شد.

افتتاح 6 پروژه ملی وزارت صمت ، با سرمایه گذاری 3577 میلیارد تومانی و اشتغال 881 نفر.

وزیر صمت ادامه داد: شش پروژه در حال حاضر با دستور رئیس جمهور با سرمایه گذاری کل 3577 میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال 881 نفر در حال بهره برداری است.

رزم حسینی با ذکر جزئیات و ویژگی های پروژه های افتتاح شده همزمان با روز ملی صنعت و معدن ، تصریح کرد: پروژه شمش فولاد پارس بوتیل یزد اشکذر ، پروژه توسعه دخانیات GTI پارس سلطانیه ، پروژه تولید کاشی و سرامیک جواهرات یزد در اشکذر ، سولفوریک اسید پروژه صادرات و ذخیره سازی در کرمان و بندرعباس ، کوره کوره و آهک هیدراته در اهر و اردکان پروژه هایی هستند که به دستور آهن اسفنج توسط رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار می گیرند. نیازهای کشور ، تقویت توانایی صادرات کشور

به گزارش شفاف ، همزمان با روز ملی صنعت و معدن ، شش پروژه ملی وزارت صمت با سرمایه گذاری 3577 میلیارد تومانی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. به دستور این مسابقه و قبل از وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، هفتاد و هفتمین مراسم تحلیف دولت در روز پنجشنبه ، 10 ژوئیه ، این شش پروژه بزرگ صنعتی و معدنی ثبت شد.

این پروژه ها با سرمایه گذاری 3577 میلیارد تاکا راه اندازی شده و 881 فرصت شغلی جدید در استانهای یزد ، زنجان ، هرمزگا و آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

پروژه شمش فولاد پارس بوتیل یزد در اشکذر ، طرح توسعه توتون فرآوری شده GTI پارس سلطانیه ، پروژه تولید کاشی و سرامیک جواهرات یزد در اشکذر ، پروژه انتقال و ذخیره سازی صادرات اسید سولفوریک در کرمان و بندرعباس ، کوره آهک و پروژه هیدراته A و اسفنج اردکان پروژه گندله سازی شرکت آهن ، پروژه هایی بود که به دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.