اخبار جامعه

راه‌اندازی مرکز درمانی ویژه آسیب‌دیدگان اجتماعی در تهران

همزمان با تصمیم گیری در مورد راه اندازی اولین مرکز درمانی آسیب های اجتماعی و خدمات پاراکلینیکی در منطقه 19 پایتخت ، یک تفاهم نامه همکاری بین سازمان خدمات اجتماعی تهران و شهر سالم به امضا رسید.

به گزارش خبر فوری ، محمدرضا جوادیگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی شهردار در امضای تفاهم نامه درک مرکز پزشکی و خدمات پاراکلینیکی در تهران شرکت کردند. و توسعه سرمایه انسانی ، علی توکلی ، شهردار منطقه 19 ، رفاه سید ملک حسینی ، خدمات و مشارکت های اجتماعی ، حمید چوبینه ، مدیرعامل شرکت شهرسلام و چندین مدیر شهری در اتاق جلسات شهرداری مرکزی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست ، محمدرضا جوادی یگانه ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، به ضرورت تغییر دامنه آسیب های اجتماعی در قلب تهران و چشم انداز آسیب دیدگان در پایتخت اشاره کرد. : فاصله جامعه شناسان با سایر شهروندان براساس علوم جامعه شناسی برای مقابله با آسیب های اجتماعی در شهری مانند امنیت تهران هرگز بی تأثیر نبوده و نیست.

وی در اولین گام در مقابله با آسیب های اجتماعی با تأکید بر اینکه باید بپذیریم این آسیب ها بخشی از شهر است ، ادامه داد: قطعاً حذف و اخراج آسیب ها و آسیب های اجتماعی از چهره شهرها به تنهایی غیرممکن نیست. بسیار مضرتر است.

جوادی یگانه با یادآوری اینکه تهران در مقابله با آسیب های اجتماعی همیشه مشکلات و مشکلات زیادی داشته است ، افزود: یکی از مشکلات در این مسیر مقاومت و کینه مردم در راه اندازی گلخانه در برخی از محله ها است که همیشه بسیار چالش برانگیز بوده است. برای شهرداری. “du. همه ما باید بپذیریم که این نگرانی ها بخشی از کلانشهرها هستند و هرگز قابل پاک شدن نیستند.

وی طی دو سال گذشته خدمات ارزشمند سازمان بهزیستی ، خدمات و تعاون اجتماعی را متذکر شد و نتیجه گرفت: سازمان بهزیستی و خدمات اجتماعی در تهران در سال 2009 نه تنها از جامعه ، بلکه از صدها نفر نیز کنار گذاشته شد. همچنین از خانواده ، او آغوش خانواده آنها را بازگرداند. سال گذشته یک رویداد بزرگ به 257 نفر رسید. شکی نیست که برای ایجاد اعتماد و بازگرداندن سلامتی به افرادی که سالها درگیر اعتیاد و سایر بیماریهای اجتماعی بوده اند ، نیاز به حمایت بیشتر شهروندان و مسئولان است.

پس از این جلسه ، حامد مظاهریان ، معاون برنامه ریزی ، توسعه و امور سرمایه انسانی شهردار تهران ، از خدمات مدیریت شهری در زمینه خدمات اجتماعی طی دو سال گذشته قدردانی کرد و گفت ، “من بسیار خوشحالم که او در دو سال گذشته

وی با تمجید از اقدام شرکت شهرسلام و شهرداری منطقه 19 در کلانشهر تهران ، افزود: این اقدام برای اقدامات و محدودیت ها و ممنوعیت های انجام شده در زمینه اپیدمی کرونا قابل تحسین است.

مظاهریان امضای و اجرای تفاهم نامه همکاری بین گروه های شهری را یک اتفاق خوش یمن دانست و گفت: مطمئناً پس از مشارکت سه مجتمع رفاهی و خدمات اجتماعی فعال ، اولین مرکز درمانی برای محرومان اجتماعی در پایتخت تأسیس شد. برای همه و از طریق بوروکراسی اداری ، الگویی است که برای بسیاری از شهروندان آسیب دیده در تهران موثر خواهد بود.

سرانجام ، معاون برنامه ریزی ، توسعه سرمایه انسانی و امور شهردار شورای شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که اجرای پروژه های مشترک بین مجموعه های شهرداری تهران در همه مناطق پایتخت انجام شود.

در بخشی دیگر از این نشست ، سید ملك حسینی ، مدیر كل سازمان بهزیستی ، خدمات و تعاون اجتماعی در تهران ، همچنین در مورد هزینه های درمان مددجویان و اعضای جامعه هدف سازمان خود به وی گفت و مبلغ 20 میلیون ریال ، بالاتر با حمایت خیریه.

وی با اشاره به اینکه وضعیت جسمی مشتریان تهرانی عمدتا در شرایط نامساعدی نیست ، افزود: “این بخشهای جامعه به معنای واقعی کلمه فراموش شده اند” در عین حال ، جامعه با یک چالش جدی روبرو است ، این افراد را به عنوان شهروندانی با حقوق برابر قبول می کند و هیچ خطری برای شهر و شهروندان آن حتی اگر کارت خواب باشد ، وجود ندارد و این فقط یک فرد بی خانمان است.

حسینی با انتقاد از رفتار برخی بیمارستان ها در ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت اجتماعی گفت: “بیمارستان ها مشتری های زیادی را نمی پذیرند. این مسئله به چالشی جدی برای ما تبدیل شده است.”

مدیرکل سازمان بهزیستی ، خدمات و تعاون اجتماعی استان تهران افزود: امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و بنگاه بهداشت شهری می تواند بسیاری از مشکلات پزشکی افراد فاقد معضلات اجتماعی و مشتری را برطرف کند.

به گفته حسینی ، رفاه شرکت شهرسلام می تواند آغاز یک پروژه حضور موفق با سازمان برای کمک به خیرین و افراد نگران در این زمینه در گام های بعدی برای کاهش آسیب های مختلف اجتماعی در تهران باشد.

مدیر کل سازمان بهزیستی و خدمات اجتماعی استان تهران مشکلات بهداشتی را به عنوان یکی از جدی ترین مشکلات مبتلایان به قرص های خواب آور و انتقام برای بازگشت به خانواده هایشان ذکر کرد و گفت: “امیدوارم در آینده ای نزدیک با کمک شهرسلام ، ما می تواند یک کلینیک دندانپزشکی برای مشتریان ایجاد کند. ”

به عنوان پیگیری این جلسه ، حمید چوبینه ، مدیرعامل شرکت شهرسلام ، حمید چوبینه ، شهردار تهران حناچی ، بر حمایت از آسیب پذیرترین شهرداران تهران تأکید کردند و گفتند: “ما سعی خواهیم کرد به شهروندانی که از مشکلات مختلف رنج می برند خدمات ارائه دهیم. آسیب های اجتماعی “.

وی با تأکید بر اهمیت همکاری بین شهرسلام و سازمان بهزیستی و خدمات اجتماعی که شامل کودکان و زنان شاغل در مناطق مختلف است ، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده و با همکاری سازمان بهزیستی ، این خدمات در جنوب تهران بی نظیر بوده است. و در دستور کار منحصر به فرد این است که ارائه خدمات در این منطقه به تعداد و عرض خاصی محدود نمی شود و برای گروه های مختلف تنظیم شده است.

در پایان جلسه علی توکلی شهردار منطقه 19 ضمن تقدیر از اقدامات شرکت شهرسلام و سازمان رفاه ، خدمات و همکاری اجتماعی گفت: “اجرای اقدامات و حمایت و داروی این دو سازمان منطقه جدید و خوبی خواهد بود. 19 کلینیک. برای شهروندان آن. ” زیرا اجرای این روش درمانی پیچیده می تواند آسیب های اجتماعی در پایتخت به ویژه در این زمینه را کاهش دهد.

شهردار منطقه 19 همچنین اعلام کرد: این مرکز در حال ارائه خدمات است و تجهیزات لازم و اعزام متخصصان از هفته آینده انجام می شود تا کلیه مراجعه کنندگان از هر نقطه شهر بتوانند با مراجعه به این مرکز خدمات بالینی و پاراکلینیکی داشته باشند.

شایان ذکر است که امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان خدمات اجتماعی تهران و شهر سالم با هدف راه اندازی اولین مرکز درمانی مجروحان اجتماعی پایتخت در جلسه عمومی سه شنبه ، 15 تیرماه برگزار شد. 1400 اتاق مرکزی

انتهای پیام