اخبار جامعه

تقویت خدمات درمانی و بهداشتی به ساماندهی محلات کمک می‌کند

یکی از اعضای شورای تشخیص کفایت با اشاره به اینکه مشکلات درمانی یکی از مهم ترین نیازهای ساکنان محله است، خاطرنشان کرد: در این راستا با هماهنگی سازمان بیمه سلامت، خدمات درمانی و پزشکی به آنها ارائه می شود، ساکنان محله. بگیر.

به گزارش خبر فوری، دکتر علی آقامحمدی در بیستمین جلسه طرح تحول، دکتر علی آقامحمدی معاون وزیر بهداشت، دکتر ناصحی مدیرکل بیمه سلامت و دکتر کمال حیدری در بیستمین جلسه طرح تحول حضور داشتند. طرح تحول از دیگر ارگان های مهم جانمایی وزارت کشور با بیان اینکه یکی از مهم ترین نیازهای امروز در حاشیه و محلات کشور، امور درمانی و درمانی است، تصریح کرد: در این راستا با هماهنگی سازمان بیمه سلامت، ساکنان این مناطق هستند. آنها بیمه درمانی اولیه را برای مزایای محله برای مراقبت های بهداشتی دریافت می کنند.

وی در این خصوص گفت: با همکاری سازمان بیمه سلامت اولویت همه حوزه های سلامت متولی سازمان بیمه سلامت باید انجام فرآیند بیمه پایه سلامت باشد.

یکی از اعضای شورای تشخیص کفایت یادآور شد: در این راستا معاونت بهداشتی وزارت بهداشت خواهان تقویت مراکز بهداشتی درمانی در مناطق کشور با هدف توانمندسازی بخشداری ها است.

وی در این خصوص گفت: یکی از اصول و اهداف تقویت محلات کشور، حضور بیشتر پزشکان در محلات به عنوان طرح درمانی محله است که بر اساس آن پزشکان خدمات مختلف بهداشتی را به صورت رایگان به ساکنین محله ارائه می کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از سه هزار پزشک در این طرح مشارکت داشته اند که با توجه به وسعت محله های کشور نیاز به افزایش این تعداد وجود دارد.

آقامحمدی همچنین گفت: با همکاری سازمان بهزیستی علاوه بر تقویت بخش های درمانی و درمانی، در حوزه روان درمانی اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان ها در حال انجام است.

وی افزود: “تجربه نشان داده است که سلامت جسمی و روانی به هم مرتبط هستند و هر دو نیاز به مراقبت دارند.”

آقامحمدی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه محله را جزء مهم زیست اجتماعی شهروندان کشورمان بدانیم، اظهار داشت: منطقه ای مانند فرحزاد در غرب وجود دارد.

وی در این خصوص گفت: از این رو باید فرهنگ عمومی در محلات کشور با هدف تقویت حس زندگی در بین اهالی ترویج شود.

وی همچنین گفت: برای این منظور هم اکنون مسائل فرهنگی و رفاهی و خدماتی در دست اهالی محله است.

یکی از اعضای شورای تشخیص مصلحت به تشریح الگوی مدیریتی محلات کشور پرداخت و گفت: در هر خیابان محله، شهردار محله انتخاب شده و مسئولیت آموزش هایی که از سازمان شهرداری می گیرند، بر عهده آنهاست. سازماندهی یک محیط حفاظت شده».

وی گفت: این سرای محله بر اساس هیئت مدیره سازمان ارائه دهنده خدمات در آن محله می تواند خانه هلال، موقوفه یا سرای امداد، احسان برکت، سرای رضوی، سرای شهر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، آقامحمدیک در آخرین بخش از سخنان خود گفت: تمام تلاش بر این است که توانمندی های دستگاه های ذیربط برای ساماندهی محلات کشور فعال شود تا بتوانیم تحولی قاطع ایجاد کنیم، در محله های کشور و حومه شهر.” وی برای کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: به همین منظور ستاد مبارزه با مواد مخدر با اختصاص 60 درصد منابع خود برای پیشگیری از اعتیاد در محلات کشور موافقت کرده است.

انتهای پیام/