اخبار سلامت

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس یک گزارش شفاف که ScienceAlert به آن اشاره کرده استبه نظر می رسد افرادی که دچار حملات میگرنی هستند به دلیل حرکات و سرگیجه و زمانی که در قطار هوایی هستند تقریباً به طور مجازی بیشتر از دیگران مستعد هستند. در فعالیت عصبی این افراد نیز تفاوت هایی وجود داشت.

اگرچه پیوند بین میگرن و حالت تهوع ناشی از حرکت از مدت ها پیش مشخص بوده است ، این رویکرد جدید ممکن است تصاویر دقیقی از مغز (fMRI) را هنگام تجربه این احساسات ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام علائم میگرن دچار سرگیجه و مشکلات تعادلی می شوند.”

با شبیه سازی قطار هوایی ، مشاهده کردیم که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن ، بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد شده است. تشخیص و هدف قرار دادن این مناطق از مغز می تواند به شما در درک بهتر میگرن و یافتن درمان های بهتر کمک کند.

می و همکارانش در این آزمایش از 20 نفر مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم استفاده کردند.

همراه با اسکن مغز ، این صدا با تصاویر قطار هوایی به این افراد بازتولید شد.

این تجربه باعث ایجاد حملات میگرنی در شرکت کنندگان نشد ، اما 65 درصد از بیماران مبتلا به میگرن احساس تهوع کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. احساس تهوع در افراد مبتلا به میگرن طولانی تر و شدیدتر است.

محققان با بررسی آزمایشات MRI متوجه شدند که فعالیت بیشتری در پنج بخش از مغز افراد مبتلا به میگرن وجود دارد. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

تحقیقات در مراحل ابتدایی است ، اما مقایسه مغز افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم با علائم مرتبط با حملات میگرن می تواند برای دانشمندان مفید باشد.

پانزده درصد از جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر ، از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و یافتن درمان می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.