اخبار جامعه

چه مواد غذایی باعث ایجاد سردرد می‌شوند؟

از آنجایی که سردرد و حملات میگرن می توانند بسیار آزاردهنده باشند، شناسایی و پیشگیری از عوامل ایجاد کننده علائم بسیار مهم است.

به گزارش خبر فوریبرخی غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث سردرد یا حملات میگرنی شوند. بنابراین توجه به آنچه می خورید و می نوشید می تواند به شما در کشف علت سردرد یا محرک های میگرن کمک کند.

در زیر برخی از غذاها، نوشیدنی‌ها و موادی را که معمولاً با سردرد و حملات میگرنی مرتبط هستند، با استناد به مجله Everyday Health بحث می‌کنیم:

* شکلات

بسیاری از افراد بلافاصله پس از خوردن شکلات دچار سردرد می شوند و همین امر باعث می شود که تصور کنند شکلات باعث سردرد می شود. اما ممکن است همیشه اینطور نباشد. بسیاری از افراد مبتلا به میگرن، قبل از شروع سردرد، اشتهای زیادی برای مصرف برخی غذاها از جمله شکلات دارند. به عبارت دیگر، مصرف یک تخته شکلات ممکن است یک علامت هشدار دهنده سردرد باشد، نه علت آن.

* قهوه

کافئین بیش از حد می تواند به طور کلی شما را مستعد سردرد کند. تحقیقات نشان می دهد که برای کاهش خطر سردرد، مبتلایان به میگرن باید مصرف روزانه کافئین خود را به 200 میلی گرم محدود کنند.

*گوشت فرآوری شده

نیترات هایی که به عنوان مواد نگهدارنده در هات داگ، بیکن و غیره استفاده می شوند می توانند رگ های خونی را گشاد کرده و در برخی افراد باعث سردرد شوند.

* بستنی

سردرد شدید بعد از خوردن بستنی احتمالاً واکنشی به سرما است نه خود بستنی. “سردرد بستنی” به احتمال زیاد همراه با گرمازدگی است و درد معمولا در عرض 30 تا 60 ثانیه به اوج خود می رسد.

* شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام و سوکرالوز با سردرد در برخی افراد مرتبط است. با این حال، شواهد موجود نشان می دهد که آنها محرک قوی میگرن برای اکثر افراد نیستند.

انتهای پیام