اخبار فرهنگی

این فرمانده شهید یک نخبه هسته‌ای بود

وی پس از ورود به دانشگاه و ملاقات با چند دانشجوی مسلمان و مبارز ، با جدیت بیشتری نسبت به گذشته وارد عرصه سیاسی شد و خیلی سریع اطلاعات مربوط به مسائل سیاسی داخلی را آموخت.

به گزارش خبر فوری ، امروز 11 دسامبر سالروز شهادت سردار غلامعلی پیچاک است. غلامعلی پیچاک در سال 1338 در تهران متولد شد. غلامعلی تحصیلات ابتدایی خود را با نمرات عالی به پایان رساند و هر ساله شاگرد ممتازی می شد. وارد دبیرستان شد و وی در 16 سالگی دیپلم با بالاترین میانگین نمره دریافت کرد و در همان سال در رشته فیزیک هسته ای وارد دانشگاه شد. در دانشگاه بورس تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور به وی تعلق گرفت ، اما وی از قبول بورسیه خودداری کرد زیرا ترجیح داد تحصیل در خارج از کشور را انجام دهد.

آیوی در حالی که در دانشگاه تحصیل می کرد ، کسب دانش دینی را رها نکرد و به تدریس و تعلیم دیگران پرداخت. او “جامعه معرفی” را به خوبی فرا گرفت و آن را به دوستان و همکلاسی ها آموخت. وی از 10 سالگی به انجام وظایف شرعی ادامه داد و از ابتدای وظیفه ، مقلد امام خمینی (ره) شد.

وی پس از ورود به دانشگاه و ملاقات با چندین دانشجوی مسلمان و مبارز ، با جدیت بیشتری نسبت به گذشته وارد صحنه سیاسی شد و خیلی سریع در مورد مسائل سیاسی داخلی آگاهی یافت ، و رژیم شاه را پوسیده و ظالمانه یافت ، و از این رو مصمم تر از همیشه. وارد مبارزه سیاسی شد. از آن زمان ، ساواک تحت مراقبت و تعقیب ماموران قرار گرفت. در طول فعالیت ها ، او جنگ را گسترش می داد.

در کنار مبارزات انقلاب اسلامی ، غلامعلی با امید بیشتر مردم را تشویق و روشنگری و راهنمایی کرد و با ارائه تحلیل های سیاسی خوب ، فساد و وابستگی رژیم شاه را آشکار کرد و به ویژه جوانان را به جنگ با رژیم ستمشاهی تشویق کرد. وی در ارتباط با برخی از روحانیون برجسته ، جزوه ها و نوارهای سخنرانی های امام خمینی را چاپ و تکثیر کرد و آنها را برای دیگران توزیع کرد.

هنگامی که رژیم عراق به ایران حمله کرد و عدم تعادل جنگ را بر انقلاب اسلامی تحمیل شده تحمیل کرد ، آیوی به میدان جنگ عزیمت کرد. وی به عنوان فرمانده محور غربی کشور منصوب شد ، زیرا لیاقت و شهامت وی ​​در درگیری های کردستان مشهود بود. Ivy قدرت نظامی بزرگ خود را در این محور برجسته کرد و با ارائه برنامه های دقیق و واقعی نظامی ، نیروها را متعجب کرد. وی با وجود سن کم ، ذهنی منتقد و خلاق داشت و از این رو در ارائه و اجرای بهترین برنامه های عملیاتی برای شناسایی منطقه موفق بود. او اغلب خودش شناسایی می کرد و به عمق بیش از 30 مایلی جبهه دشمن می رفت. با انجام موفقیت آمیز در محور غربی ، محبوبیت و محبوبیت آن به تدریج به غرب گسترش یافت. مهارت ها و ارتفاعات نظامی پیچک از او چهره ای دوست داشتنی اما زیبا ساخته است. وی آخرین فردی بود که در عملیات بازیگوشی از ارتفاعات بازنشسته شد. »

سردار اسماعیل کوثری در مورد دیگر همرزمان مارتا پیچاک می گوید: “در سال 1960 ، من از سومار به سرپل ذهاب رفتم و سرانجام اصغر وسالی ، بنیانگذار گروه پارچه قرمز ، به گیلان غرب رفت. در ماه مه ، اختلافات بین تصمیمات ارتش و سپاه بنی صدر با موفقیت کامل آغاز شد. هنر جغد برای هماهنگی سپاه و ارتش بود و این هماهنگی منجر به یک بازی طولانی شد. وظیفه همه این نبود که در چند ماه اول عملیات بازی های طولانی را انجام دهند ، زیرا در آن زمان ما هیچ امکاناتی و سازمانی نداشتیم و کار ما در آن زمان فراتر از مدیریت وابستگی ما به قدرت نبود و شکست هم نمی خورد ، اما همچنان به خدا و آیوی و سایر فرماندهان اعتماد می کردیم. همچنین در 10 ماه اول جنگ که کار بسیار سخت بود ؛ “هم در جبهه جنوبی و هم در غرب”.

پیچاک در عملیات مطلع الفجر در نوک گردان پیکان وارد نبرد با دشمن شد و در منطقه “قاسم آباد” واقع در ارتفاع “برآفتاب” با نیروهای دشمن درگیر شد. .

“شاهین بار آفتاب” داستان زندگی شهید غلامعلی پیچک است که در 27 سال گذشته توسط بعثت منتشر شده است.

انتهای پیام