اخبار فرهنگی

درگذشت چند مادر و پدر شهید

در 24 ساعت گذشته تعدادی از والدین شهدا به فرزندان خود در کشور پیوستند.

به گزارش خبر فوری، تالاب محمد پیگان پدر شهیدان «حسینعلی و نعمت الله پیگان» در سن 90 سالگی در شهرستان زابل دار فانی را وداع گفت.
مراسم تشییع و تدفین پدر شهیدان سرافراز «حسینعلی و نعمت الله پیگان» امروز پنجشنبه دوم تیرماه ساعت 17:30 در شهر زابل، خیابان حافظ، 19، به سمت گلزار شهدای پیگان. خیابان جشن پیامبر اکرم (ص) در شهر نیمروز (ادیمی) برگزار می شود.

حسینعلی پیگان متولد ۱۳۵۳ در زابل است. وی در سن 18 سالگی وارد ارتش شد و در اسفند 94 مصادف با روز بیست و سوم ماه مبارک در آخرین روزهای خدمت در منطقه کویری گوهرکوه خاش با جنایتکاران مسلح و تروریست ها جنگید. رمضان وارد درجه شهادت شد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله پیگان در آبان 1354 در زابل به دنیا آمد. در اوایل نوجوانی وارد حوزه علمیه این شهر شد. پس از گذراندن دروس مقدماتی، به مشهد مقدس رفت و در سال 1374 موفق به اخذ مدرک علوم قرآن و حدیث شد. وی در سال ۱۳۷۹ به قمره مهاجرت کرد و در سال ۱۳۸۲ از دانشکده علوم حدیث شهر ری موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس شد. شامگاه 25 اسفند 63 در اغتشاشات تاسوکی به شهادت رسید.

علاوه بر این حسین بیدلی پدر شهیدان «لیلی و محمدتقی بیدلی» و همسر شهید «طوبی چراغوچی» با خانواده اش محشور شدند. لیلی بیدلی 20 اسفند 1343 در شهرستان دزفول متولد شد و یکم فروردین 1362 بر اثر اصابت موشک در زادگاهش به شهادت رسید.

محمدتقی بیدلی در چهارم تیر ۱۳۴۳ در دزفول به دنیا آمد. بسیجی در جبهه حضور داشت و در 9 دی 1360 در بستان به شهادت رسید. طوبی چراغوچی پانزدهم خرداد 1342 در شهرستان دزفول به دنیا آمد و یکم فروردین 1362 بر اثر حمله موشکی به زادگاهش به شهادت رسید.

همچنین حاجیه خانم “مهطلا دهقان زاده” مادر شهیدان «خسرو و منوچهر دلیرپور» از شهدای شهرستان کازرون در سن 85 سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

پیکر این مادر امروز پنجشنبه 2 تیرماه از روستای برکی به سمت گلزار مطهر شهدای امامزاده علی (ع) در قطعه خشت به خاک سپرده می شود. مراسم خاکسپاری.

خسرو دلیرپور در 22 آبان 1359 در منطقه عملیاتی اهواز و منوچهر دلیرپور در 7 بهمن 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.

در پایان حاجی خانم “زهرا خاتون حسینعلی” مادر شهیدان «مجتبی و محمد شعبانی» از شهدای شهرستان محلات استان مرکزی پس از سالها جدایی و دوری از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندانش شتافت.

پیکر مادران این دو شهید والامقام در مزار شهدای محلات به خاک سپرده شد. محمد شعبانی متولد 1339 و برادرش مجتبی در سال 1343 در محلات به دنیا آمد و در سال های 61 و 64 در جنوب کشور به شهادت رسید.

انتهای پیام/