اخبار ورزشی

پایان کار کشتی آزاد ایران با دو مدال نقره و برنز در ۶ وزن! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، پرونده مسابقات کشتی المپیک 2020 توکیو برای تیم ملی کشتی ایران بعدازظهر امروز به دلیل کسب مدال نقره در وزن حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم ، یک مدال برنز به پایان رسید. امیرحسین شما در وزن 125 کیلوگرم و یک عنوان هستید. در پنجم ، رضا اطری کار خود را در وزن 57 کیلوگرم به پایان رساند. رنگ و تعداد مدال ها در ایران بسیار بهتر و بیشتر پیش بینی می شد.

بر این اساس ، نتایج رزمندگان در کشور ما به شرح زیر است:

در وزن 57 پوند ، رضا اطری سلیمان اتلی دارنده مدال نقره جهان در ترکیه را در مبارزه ای نزدیک با نتیجه 3 بر 2 در دور اول شکست داد. بخشایر اردنبات در دور بعدی مدال برنز جهان و قهرمان بازیهای آسیایی مغولستان را 5 بر 1 کسب کرد و راهی فینال شد. در این مسابقه وی با نتیجه 8 بر 3 مقابل زائور اوگویف قهرمان جهان روسیه شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. پورتاری با نتیجه 9 بر یک مقابل توماس گیلمن از مدال نقره آمریکا شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور اول در تونس هیثم دخلوی را با نتیجه 5 بر یک شکست داد. وی در دور بعدی با نتیجه 2-1 و ضربه فنی به باجرانگ هند نقره ای جهان باخت و در نتیجه شکست این حریف هندی در فینال ، قیاسی حذف شد.

در وزن 74 پوند ، مصطفی حسین خانی در دور اول با نتیجه 4-0 مقابل کایل داک ، قهرمان جهان آمریکا شکست خورد و به دلیل شکست این مبارز در دور بعد ، حسین خانی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 86 پوند ، حسن یزدان در دور اول در ازبکستان با نتیجه 11 بر 2 جاوریل شاپیف را شکست داد. وی در دور دوم استفان ریچموث سوئیسی را با نتیجه 12 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. در این مرحله وی برنز جهان را با نتیجه 7-1 مقابل آرتور نیفونوف بدست آورد و راهی فینال شد. در آخرین مسابقه ، حسن یزدانی با نتیجه 4 بر 3 مقابل دیوید تیلور ، قهرمان جهان از آمریکا شکست خورد و مدال نقره را از آن خود کرد.

در وزن 97 پوند ، محمدحسین محمدیان با نتیجه 6 بر 3 مغلوب الیزبار اودیکادزه از برنز جهانی گرجستان شد و محمدیان به دلیل شکست در دور بعد مقابل سادالف یوو از روسیه کنار رفت.

در وزن 125 پوند امیرحسین زارک با کسب 7 بر صفر اولین مدال برنز الکساندر خوتسیانوفسکی را در اوکراین به دست آورد. در دور بعدی ، اگزون شالا با نتیجه 13 بر 2 کوزوو را شکست داد و راهی فینال شد. در این مرحله زارک 6 بر 3 به مدال برنز المپیک گرجستان باخت و گنو پتریاشویلی به مدال و مسابقه طلای جهان راه یافت. وی با نتیجه 5-0 در دیدار مقدماتی و اقتدار شی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان ، مبارز چینی را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

رده بندی نفرات برتر این مسابقات تا کنون به شرح زیر است:
57 کیلوگرم1- زائور اوگویف (روسیه) 2- کومار راوی (هند) 3- نوریسلام سانایف (قزاقستان) و توماس گیلمن (ایالات متحده) 5- جورجی وانگلوف (بلغارستان) و رضا آتاری (ایران)
74 کیلوگرم1- زائوربک سیداکوف (روسیه) 2- محمد حبیب کادزی محمدوف (بلاروس) 3- کیل داک (آمریکا) و بیکزاد عبدالرحمانوف (ازبکستان) 5- فرانک چامیزو (ایتالیا) و دنیار کیسانوف (قزاقستان) … 15- مصطفی حسینخانی ( ایران)
86 کیلوگرم1- دیوید تیلور (ایالات متحده) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- آرتور نیفونوف (روسیه) و میل ناظم آمینه (سان مارینو) 5- جاووریل شاپیف (ازبکستان) و دیپاک پونی (هند)
125 کیلوگرم1- گیبل استوسون (آمریکا) 2- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 3- امیرحسین زارع (ایران) و طاها آکگول (ترکیه)

نتایج وزن 65-97 پوند وزن فردا بعد از ظهر اعلام می شود.